week van 13-9 tot en met 19.9 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Meike en Sander Vonk - WaarBenJij.nu week van 13-9 tot en met 19.9 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Meike en Sander Vonk - WaarBenJij.nu

week van 13-9 tot en met 19.9

Door: meikevonk

Blijf op de hoogte en volg Meike en Sander

19 September 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Maandag:
Vandaag ben ik weer rond 9.00 uur begonnen op stage. Om 10.00 uur kwamen de Educare kids aan om weer naar ‘’school’’ te gaan. Vandaag heb ik veel bij de les geholpen om de kinderen vormen en kleuren te leren. Een simpel driehoekje of vierkantje kennen ze niet bij naam en soms ook niet van vorm.
na deze les heb ik samen met eva een estafette opgezet wat de kinderen erg leuk vonden om te doen. Ook het spel ‘’annemaria koek-koek’’ heb ik ze geleerd en dat vonden ze helemaal geweldig en roepen dit de hele dag door.
Nadat de kinderen om 13.30-14.00 uur weg zijn gegaan hebben we het kantoor gesloten en zijn we naar Township Wolvenrivier gegaan om daar een nieuw project te starten. Dit project is voor de wat oudere kinderen, ongeveer 15+. Bij dit project leren we de kinderen hoe je een sollicitatiebrief moet maken. Wat je CV is en wat er in moet. Waarom je persoonlijke hygiëne erg belangrijk is en ga zo maar door.
In de avond hebben we gezellig met zijn allen gegeten en verder een rustig avondje gehad.
Dinsdag:
Ook dinsdag weer rond 9.00 uur begonnen. Colleen vertelde ons dat er een crisisgeval was. Een moeder van een meisje dat wij begeleiden is die nacht overleden aan aids. Nu is het de taak van ons/TLC om dit meisje te zoeken en te vertellen wat er gebeurd is, vrij heftig dus!!
in de middag zijn we naar Wolvenrivier gegaan om de mensen daar eten te geven en de leerlingen te helpen met hun huiswerk.
Woensdag:
ook deze dag zijn we weer rond 9.00 uur begonnen op het hoofdkantoor. Vandaag kwamen rond 10.00 uur weer de Educare kids aan om naar school te gaan. Ook deze dag hebben we weer geholpen met het lesgeven aan de kinderen.
Omdat op het politiebureau veel dikkere vrouwen lopen kregen we een meeting om af te vallen. Echt dat al die Zuid-Afrikanen hier in geloven, het was nog erger dan slimfast en Sonja bakker!!! Verder was het een rustig dagje waarin we veel hebben voorbereid voor de lessen van de Educare kinderen.
Donderdag:
vandaag was het hier een bedank dag voor alle mensen van de politie waar wij mee samenwerken. We hebben voor al deze mensen een ‘’ontbijt’’ gemaakt en hier werden ze allemaal uitvoerig bedankt. Erg leuk. Op donderdag krijgen we de mogelijkheid om op straat te werken in de avond. heel bijzonder is dit, de mensen zie je gewoon echt op straat slapen. Ieder heeft zijn eigen plekje en als je daar bij wilt slapen moet je eerst met een man slapen en dus ook alles doen wat hij je vraagt! Zo dubbel als je dan 2 jongens met een meisje ziet liggen. ’s Avonds ben ik met Eva naar vrienden die bij ons in de buurt wonen gegaan om even wat te drinken en wat te kletsen erg gezellig.
Vrijdag:
vandaag moesten we het hoofdkantoor openen en hebben de lesdag van maandag voor de Educare kinderen in elkaar gezet. Om 3 uur zijn we naar het township ‘’onder die brug’’ geweest. We hebben hier de kinderen eten gegeven en verder gezien hoe ze daar lezen. Ze hadden een braai die avond en een van de ouders was een hele koe aan het schoonmaken, inclusief de darmen. Ik stond te kokhalzen omdat het er zo smerig uit zag.
‘s avonds hebben we gezellig met zijn alle een braai gehouden en lekker een spelletje gedaan, buiten in de tuin. Heerlijk als je dan hoort dat het in dongen regent:)!
Zaterdag:
Deze dag zijn we naar het Earth Dance festival Cape-Town gegaan! Dit was echt grandioos! Zo veel vage hippie mensen. Heerlijke dag en nacht geweest en volop genoten. Erg mooie foto’s kunnen maken dus die zullen jullie vanzelf allemaal nog zien op m’n site:)!
Zondag:
Deze dag uitgeslapen op het festival en daarna weer naar huis gereden. Thuis lekker gelambalt en foto’s gekeken van het festival. Vanavond op tijd naar bed om weer bij te slapen van het festival en morgen weer fris aan de slag want om 10 uur staan de 10 Educare kids weer op ons te wachten!!


liefs dikke kus :)

  • 19 September 2010 - 20:18

    Mama:

    he dank je voor het verslag en nog meer voor de foto's ..
    als je thuis bent vertel maar eens wie dat allemmal zijn... (ben gewoon nieuwschierig hoor...!)
    liefs kus..mama

  • 19 September 2010 - 21:05

    Stijn:

    Nog even snel je verhaal gelezen, alvorens ik ga slapen, want ik ben echt gesloopt.. Die 20kamp heeft er echt flink ingehakt...
    Maar wel leuk dat je zo'n variërend programma hebt gedurende de week!
    Leuk ook om te lezen dat je je in je vrije tijd (weekend) ook goed vermaakt:)
    Geniet er nog van en ik spreek je snel weer!

    Liefs, kus Stijn

  • 20 September 2010 - 08:23

    Sel En Rem:

    hey spike,

    goed om te lezen allemaal.. fijn dat jullie je zo goed vermaken. foto's waren ook echt leuk om te zien.
    doe de groetjes aan die kids daar, en tot hoorns

    kusje je broer en zus

  • 20 September 2010 - 12:58

    Lisette :

    leuk je verslag te lezen je geniet ervan en ook nog tijd voor ontspanning groetjes lisette

  • 20 September 2010 - 20:47

    Paulientje:

    Lieve Meike,

    Wat een mooie verhalen, maak er een onvergetelijke tijd van! Ik geniet van je verhalen....
    Liefs

  • 25 September 2010 - 10:51

    Carien, Sjors En Daa:

    Hoi meike,
    Eindelijk eens een berichtje van ons. Heeft lang geduurd, ja ik weet het, maar nu dan is het er eindelijk. We worden trouwens wel volledig door je moeder op de hoogte gehouden, nu helemaal gezellig omdat ze bij mij op de afdeling werkt, dus ik weet al wel het een en ander. Het is allemaal wel heftig wat je meemaakt. Knap hoor dat je er zo door hene slaat. Aan de andere kant heb ik ook gehoord dat je daar erg leuke mensen om je heen hebt waar je veel plezier mee hebt. Leuk hoor; het is een hele ervaring die je nooit meer zal vergeten denk ik.Ik kan niet anders zeggen, geniet ervan met volle teugen. Ik hou me dus ook op de hoogte via jullie ma, dus ik vergeet je niet.
    Groetjes sjors en daan en carien

  • 25 September 2010 - 12:56

    Carmen:

    Hee lieve schat,

    Wat geweldig om je verhalen te lezen, je doet zo ongelofelijk goed werk! Ik ben erg trots op alles wat je daar doet. Ik heb nu ook éééíííndelijk internet in Rotterdam, maar heb je verhalen allemaal gelezen op de universiteit. Morgen gaan Shan en ik naar Dongen, die het verrassend goed doen en natuurlijk zullen we er dan nog eentje drinken op jouw gezondheid! Pff.. Nog 90 dagen..

    Kus, Carmen!

  • 26 September 2010 - 00:17

    Lian:

    Dag Meike,
    Zo telezen bevalt het jouw daar wel in Zuid-Afrika.Ik had niet anders verwacht.Een hele belevenis zo met die straatkinderen zeker.Mooi werk zal je vast veel voldoening geven.Leuke verslagen.Ik
    ben blij om dat prachtige land binnenkort weer te mogen bezoeken.Het gaat je goed!

  • 26 September 2010 - 13:46

    Katinka:

    hoi meike, ik hoorde van je moeder dat het goed met je gaat. Ik heb het reisverslag gelezen super werk dat je daar verricht. geniet ervan gr vanuit dongen katinka

  • 26 September 2010 - 19:00

    Louis En Nelleke:

    Hoi Meike
    Ik heb je reisverslagen allemaal gelezen zo te zien gaat het goed met je Maar in je stage kom je ook gebeurtenis tegen die heel heftig zijn.Dus soms zal dat niet makkelijk zijn, maar je geniet ook van de leuke dingen en dat is ook heel belangrijk en blijft dit doen Ik blijft je volgen Het gaat je goed tot de volgende keer groetjes van De Buurtjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Meike en Sander

Actief sinds 29 Juni 2010
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 51042

Voorgaande reizen:

29 Juli 2017 - 25 Augustus 2017

Zuidelijk Afrika

25 Juni 2016 - 15 Juli 2016

Costa Rica en Nicaragua!

07 Augustus 2015 - 27 Augustus 2015

Sri Lanka en de Malediven

29 Juli 2013 - 27 Augustus 2013

Rondreis Indonesie

30 Augustus 2010 - 24 December 2010

Mijn stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: