week van 20-09 tot en met 26-09 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Meike en Sander Vonk - WaarBenJij.nu week van 20-09 tot en met 26-09 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Meike en Sander Vonk - WaarBenJij.nu

week van 20-09 tot en met 26-09

Door: meikevonk

Blijf op de hoogte en volg Meike en Sander

26 September 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Maandag:
Vandaag kwamen de kinderen van het Educare project, hier zijn we de gehele dag mee bezig geweest. We hebben de kinderen leren tellen, kleuren geleerd en vormen. Het is zo lastig om de kinderen dit te leren als ze totaal geen benul hebben wat het is en wat het voor moet stellen. Na dat de kinderen weg zijn gegaan zijn wij naar Wolverivier geweest om de jongeren voor te lichten over gezond eten, HIV/AIDS, solliciteren en zo.
Na deze stagedag hebben we niet zo veel meer gedaan omdat het een vrij lange dag is.

Dinsdag:
Vandaag zijn we in de ochtend het centrum in geweest om collectebusjes uit te zetten voor sponsor geld. Aan het eind waren we er 10 lichter dus dat ging erg goed. In de middag zijn we weer naar Wolvenrivier geweest om de kinderen hier eten te geven. Tot onze grote verbazing kwam Colleen aan met haar ‘’bakkie’’ (auto) volgeladen met eten en drinken voor de kinderen. Dit was echt geweldig wat een voedsel daar uit kwam en dan helemaal die gezichten van de kinderen. De kinderen zijn ZO gelukkig met een appeltje een zakje sla en een knakworstje. Echt geweldig, ik hoop dat ik dit hier nog vaker mag doen.
Omdat de ouders van Eva er waren zijn we nog wat gaan drinken bij Moyo (ons vaste tentje aan zee met heerlijke cocktails) om de dag af te sluiten.

Woensdag:
Vandaag hadden we de kinderen weer en hebben we weer veel met ze gedaan en geleerd. Gelukkig luisterde ze beter dan maandag en snappen ze ook dat ze naar ons moeten luisteren. Dit was gelukkig een korter dagje dan de andere 2.
’s Avonds hebben Eva en ik samen met 2 andere Nederlandse studenten lekker gegeten bij Moyo!!

Donderdag:
Deze dag zijn Eva en ik met haar ouders wat gaan rond rijden. Naar Paarl en nog veel verder. Onderweg kwamen we apen tegen. Echt bavianen zo maar ineens op de weg, dat is zo mooi maar ook zo bizar om deze beesten in het ‘’echt’’ te zien. Het is heel mooi om te zien hoe 1 zo’n mannetje de kudden leidt, allemaal oversteken en hup weer de bergen in geweldig! Na deze rond rit zijn we lekker gaan lunchen op een hele mooie plek met uitzicht op alleen maar mooie natuur! Heerlijk dit leventje hier! Verder een heel rustig avondje gehad en op tijd naar bed gegaan!

Vrijdag:
Dit is een nationale feestdag in Afrika, en het hoort er dan ook bij om te braaien. Iedereen was dus vrij en ook hier in huis. Het is een vrij rustig dagje geweest met top weer, in bikini op het strand gelegen dus ideaal deze vrije dag! Dit was de laatste dag dat de ouders van Eva in Kaapstad waren en daarom zijn we voor de laatste keer met hun uit eten gegaan. Na het etentje en het afscheid nemen zijn Eva Michel en ik nog even naar het andere studentenhuis in Blouberg gereden om nog ‘’even’’ wat te drinken.

Zaterdag:
Op walvissen weekend!
Deze dag moesten we al heel vroeg op staan want we gingen naar de walvissen toe. We begonnen met een hyketocht van 3 uur door de bergen! Zwaar als het bijna 30 graden is en de zon vol lop schijnt maar ook heel leuk en gezellig. We waren met een groep van 45 4 exchange studenten en dus ook weer nieuwe mensen leren kennen. Na al een behoorlijk stukje gereden te hebben naar de hyke moesten we nog verder rijden naar ons hostel. Hier hebben we heerlijk gegeten en gefeest met alle studenten.

Zondag:
Om 9.30 uur moesten we op het haventje zijn om de walvissen te gaan spotten. We gingen met een groepje in een speedboot de zee op op zoek naar de walvissen en die hebben we gezien!! Wat een reusachtige grote maar ook lelijke beesten zijn dat. Ze zijn wel heel indrukwekkend we hebben er ook veel gezien en ze waren nog erg ‘’speels’’ ook, we hebben een hele show gekregen. Aan het eind waren we omringd met 6 walvissen en zelfs een dolfijn. Dit was echt een hele mooie afsluiting van het weekend. Na het spotten van de walvissen zijn we nog even naar het alles zuidelijkste punt van Afrika geweest en daarna weer op weg naar huis. En dat was een hele lange toch met een hele lange file in de mist. Eindelijk thuis gekomen hebben we een heerlijk rustig avondje gehad.

Ik geniet nog elke dag van dit land, zoals ze zeggen:
‘’geluk maak je zelf maar dit land maar het mij!’’

Liefs Meike

• 27 September 2010 - 11:25

Pap:

Hey Meike,
    Leuk verslag, het meeste hadden we al gehoord van je.
    Wanneer komen de foto's c.q. filmpjes?

Kus

• 27 September 2010 - 13:02

SIMON KUYTEN:

BESTE MEIKE

Inmiddels heb ik je reisverslag gelezen van zowel de week van 12-19 september en van 20 -26 september.
    Je doet in ieder geval een geweldige ervaring op.
    Ik merk dat jullie zowel het nuttige als het aangename verenigen.
    Ik krijg ook de indruk dat je het heel prima maakt en dat je ervan geniet en dat is belangrijk.
    Ik wens je alle goeds voor de nieuwe week die inmiddels al begonnen is en ik kijk weer naar je nieuwe reisverslag.
    Hartelijke groet
    Simon Kuyten

• 27 September 2010 - 18:32

Koen Jansens :

Hee meike,
    ik hoorde dat jij in zuid-afrika zit dus ben wel benieuwd naar wat jij daar allemaal uit spookt! Leuk om die verslagen te lezen, lijkt me een geweldige ervaring. Zal je verslagen is een beetje bijhouden komende weken!
    x koen

• 27 September 2010 - 19:34

Leonie:

leuk meike ,om je verslagen te lezen.zo ver weg en toch dichtbij.het moet een geweldige ervaring zijn.geniet ervan

• 27 September 2010 - 19:52

Sellie Vanuit Nijmeg:

hey hey

leuk te lezen, ben wel jaloers betreft de dolfijnen en walvissen...

hier alles ok..

tot gauw weer

kusje ellie

• 28 September 2010 - 16:26

Lisette :

leuk verhaal meike kijk weer uit naar het volgende en zo te horen ken je geen heimwee. groetjes lisette

• 29 September 2010 - 11:05

Jurgen:

Hey spike

Ik dacht, ik zal tussen de sollicitaties door eens een keer kijken naar je site, maar je hebt echt al super veel gezien en gedaan. Had natuurlijk wel het 1 en ander gehoord maar het klinkt wel super leuk.

Ik heb intussen mijn diploma gehaald en met de sollicitaties gaat het allemaal zijn gangetje, Oftewel veel versturen weinig reactie... Ik ben afgelopen weekend naar
    Duitsland geweest, naar de October bierfeste. Met 10 studenten mee (Bart van Heteren, Lex Rijvers enz.) Het was een heel gefeest maar ook deze ervaring zou je nog eens moeten doen. Niet normaal wat een feest.

Maar goed, jij nog heel veel plezier, geniet van alle mooie ervaringen en ik spreek je snel een keer.

Groeten Jurgen