25-10 tm 31-10 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Meike en Sander Vonk - WaarBenJij.nu 25-10 tm 31-10 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Meike en Sander Vonk - WaarBenJij.nu

25-10 tm 31-10

Door: meikevonk

Blijf op de hoogte en volg Meike en Sander

31 Oktober 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Maandag
Vandaag kwamen om 10 uur de kinderen van de educare. Zondag was Nadine jarig. Thuis heeft ze niet echt een leuke verjaardag gehad omdat haar ouders om 11 uur al dronken waren. De kinderen waren erg druk van het weekend omdat ze naar de dierentuin geweest waren. Omdat er een verjaardag was kregen de kinderen als lunch MacDonnalds. Dit was een feest, het rare was dat sommige kinderen hun hamburger niet wilde opeten om mee te nemen. Waarschijnlijk dus om te bewaren voor hun ouders. Dit hebben we niet toegestaan en ze hebben het heerlijk opgegeten.
’S Avonds zijn Eva en ik met Douwe uit eten geweest en daarna naar het voetbal toernooi gegaan om onze Nederlandse studenten te supporten. Na de wedstrijden zijn we nog wat gaan drinken en lekker naar huis gegaan.

Dinsdag
Vandaag zijn we naar de home affairs geweest om mijn visum te verlengen. Na een klein zoektochtje hebben we het gevonden en er stond me een rij met alleen maar zwarte mensen. Waar ze voor wachten weet ik niet maar het was mega druk. Wij deden alsof onze neus bloedde en zijn meteen naar binnen gelopen. Hier werden we snel geholpen en was het zo allemaal gefikst.
In de middag zijn we naar ‘’Onder die brug’’ geweest, hier werden we geroepen voor een klein meisje dat een hele dikke wang had. We hebben de Patrol gebeld en na 2 uur kwam er een arts die besloten heeft haar mee te nemen naar het ziekenhuis. De dag later hoorden we dat het meisje waarschijnlijk ook nog geopereerd moet worden.
’s Avonds zijn we met de meiden uit het huis eerst lekker bij de Spur gaan eten en daarna naar de bios geweest.

Woensdag
Vandaag kwamen om 10 uur weer de kinderen van het Educare project. Hier hebben we weer een hele hoop mee gedaan volgens de planningen. In de middag hadden we een middagje geen onder die brug en hebben we lekker genoten van een vrije middag in de zon.
’s Avonds hebben we met zijn alle een filmpje gekeken en was het een hele rustige avond.

Donderdag
Vandaag heb ik in de ochtend aan school gewerkt.
Na de lunch zijn we naar ‘’onder die brug’’ geweest en hebben daar met de kleine kindjes wat aan de hygiëne gedaan. We hebben de kinderen geleerd hoe ze hun handen en gezicht moeten wassen hun tanden moeten poetsen en zich moeten insmeren met een crème. De kinderen vonden het heerlijk ze roken steeds weer aan hun handen hoe lekker fris het was.
Helaas waren ze na 10 minuten spelen weer vies en hadden ze weer een enorme snotneus.
’s Avonds zijn we met het hele huis op stap geweest naar club Jade. Dit was weer enorm gezellig ik vrees dat dit de stamkroeg op donderdag avond wordt.

Vrijdag
Om 10 uur kwamen de kinderen weer van het Educare project. Vandaag hebben Eva en ik het programma met 3 straatgasten overgenomen van Renalle. We zijn met de gasten naar de Mugg&Bean gegaan hebben daar lekker koffie met een stuk taart gegeten. Het gesprek is over van alles gegaan. 2 gasten hebben geen moeder meer, en ze vertelde dat ze hun moeder best wel misten en nu pas missen wat ze voor hen betekende. De gasten vertelde van alles over hun leven en het was erg leuk en gezellig.
In de middag zijn we naar ‘’Onder die brug’’ geweest, hier kwam een vrouw vertellen over alcohol en drugs. Voor ons stelde het niet heel veel voor, je ziet hier ook goed dat ze hier met deze onderwerpen behoorlijk achterlopen.
In de avond hebben we eerst lekker rustig thuisgezeten. Door een spontane actie zijn we eerst beland bij Loca in Blouberg en daarna ook nog in Kaapstad. Hier draaide de bekendste vrouwelijke DJ van Zuid-Afrika. Ze was ook echt goed!
Zaterdag
Vandaag zijn we met de meiden uit het huis naar een markt geweest. Deze markt was nou niet echt een echte Zuid-Afrikaanse markt maar meer een rommelmarkt. Daarna zijn we naar de Foodmarket geweest. Dit was erg leuk, ZO VEEL eten en echt uit ALLE streken en werelddelen. Heb weer een lekker Nederlands broodje kroket op! Heerlijk.
Eenmaal weer thuisgekomen heb ik lekker in het zonnetje gelegen. Om 5 uur zijn we naar de cafees in blouberg geweest om hier DE finale van de rugby te kijken. De Sharks tegen de Western Province (WP). Het was een spannende wedstrijd met heel veel plezier. Wij waren voor de WP omdat daar een collega en nog iemand die wij kennen van ons in spelen. Helaas hebben we wel verloren maar dat mocht de pret niet drukken.
’s Avonds zijn we ( Janne, Carlien, Marije, Ron, Michel en ik) naar Kaapstad gereden om daar (verkleed!!) naar een haloween feest te gaan. Het feest was helaas niet te vinden en zijn dus LongStreet nog maar in gegaan.

Zondag
Tafelberg zondag! Vandaag heb ik met Janne en Marije de Tafelberg beklommen. We hebben er 2 uur en 13 minuten over gedaan. 17 minuten sneller dan de gemiddelde tijd!! Het was zwaar onderweg we hebben de tocht doorgebracht met ruim 1 uur en 3 kwartier alleen maar zon. Geen wind, geen schaduw enkel zon en die zon brande hard, de temperatuur zat rond de 31 graden. Met het liedje: ‘’I believe, I can’’ in ons hoofd hebben we het overleefd en zijn we enorm trots op ons zelf! Als je eenmaal op de berg staat voel je je ook echt machtig. Het is een super mooi uitzicht wat niet vast te leggen is helaas.
Weer thuisgekomen heb ik heerlijk gedoucht en een heel lekker rustig avondje gehad.

Het was weer een schitterende week, op naar de volgende week!
Ik blijf hier genieten van alle minuten die ik heb en hopelijk duren de leuke en mooie minuten wat langer dan de afgelopen weken!..

• 31 Oktober 2010 - 18:30

Ria En Ad:

Hoi Meike
    het is leuk om steeds je verslag te lezen. Er komen steeds plaatsen in voor die voor ons ook goede herinneringen hebben.
    Bij deze wensen wij je een heel fijne verjaardag.
    groetjes Ad en Ria Jacobs

• 31 Oktober 2010 - 18:36

Astrid, Eva's Mam:

Ha Meike,

Leuk om je verhalen weer te lezen! Wat goed zeg, zo vlot de Tafelberg beklommen! Uitzicht ook mooi, mag ik hopen, helder genoeg om een goed uiticht te hebben?

Ik wens je alvast een heel fijne verjaardag dinsdag, proficiat en ga zo door met je leven!

Hartelijke groet,
    Astrid.

• 31 Oktober 2010 - 19:15

Simon Kuyten:

Beste Meike

Vanmiddag nog even naar de voetbalclub Dongen geweest, doen het beter dan Feijenoord, dat is op dit moment werkelijk belabberd.
    Je berichten zijn nog steeds heel goed en interessant.
    Nuttig werk en ontspanning zijn de twee zaken die duidelijk aan de orde komen.
    Je geniet er volop van en dat is heel fijn en goed.
    De foto's zijn heel goed om te zien dan hebben we enig idee.
    Wat goed dat je die berg hebt beklommen.
    Uit de reacties lees ik dat je binnenkort jarig bent.
    Van harte gefeliciteerd, een leuke dag en nog vele goede jaren.
    Geniet in ieder geval van deze verjaardag, zo ver weg, maar door middel van de moderne communicatie zo dicht bij.
    Hartelijke groet, proficiat en we lezen binnenkort wel weer en laten ons dan weer horen
    Gegroet
    Simon

• 01 November 2010 - 08:58

Je Broertje En Zus:

Hey schattie,

Wat gaaf dat je die berg beklommen hebt, knap man! ik sta al te hijgen als ik de trap op ga :p geintje..
    Maarre zoals je al zei vermaak je je nog steeds goed! echt heel fijn, wij beginnen hier af te tellen totdat je terug bent hoor :) mis me kleintje gwn! ik bel je morgen voor je verj.! wij eten hier een taartje ok?!

lieffie geniet nog 55 dagen!

love u

xxx rem en sel

• 01 November 2010 - 09:01

Sel En Rem:

oh het zijn nog maar 53 dagen!!!!

jjjeeeuuuuhhh

• 01 November 2010 - 15:14

Susanne :

hey meike ,alvast proficiat met je verjaardag,wat een schat aan herinneringen en ervaring doe je op zeg,geweldig!!
    Zou zo naar je toe willen komen .Feest-ze op 2 november !!groetjes

• 01 November 2010 - 19:57

Piet :

Hee die Meike,

Hoewel ik niet elke keer reageer, lees ik alles wel hoor!
    Het lijkt me geweldig om mee te maken wat jij nu meemaakt. Geniet ervan en koester alles wat je dierbaar is!

Groetjes en liefs,
    Piet

• 01 November 2010 - 21:54

Stijn:

Lieve Meike,

Mooi dat het je echt allemaal zo goed gaat daar:)
    En gelukkig doe je ook veel mooie ervaringen op!!
    Ook echt leuk om die filmpjes te zien!!
    Geniet er nog heel erg veel van en heel veel plezier op je verjaardag morgen (over een uurtje alweer)!
    Alvast gefeliciteerd!

Liefs, kusje Stijn

• 02 November 2010 - 07:50

Frans En Rianne:

Hoi Meike
    Hiep hiep hoera!!!!!
    Ongetwijfeld een gezellige verjaardag.
    Kus Frans en Rianne

• 02 November 2010 - 07:52

Lisette :

hoi meike weer een mijlpaal bereikt proficiat met je verjaardag geniet samen met de anderen en maak er een leuke avond van.groetjes uit helvoirt

• 02 November 2010 - 10:57

S. Kuyten:

Beste Meike

Proficiat met je verjaardag.
    Een heel gezellige dag hier ver weg vandaan en toch dichtbij.
    Nog vele goede jaren
    hartelijke groet
    Simon Kyten

• 02 November 2010 - 11:29

Annemieke Van Ham:

van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Maak er een mooie dag van.
    Groetjes fam. van Ham

• 02 November 2010 - 23:04

Peter En Wilma:

Ha die Meike

Op de valreep Nederlandse tijd; Gefeliciteerd! We nemen aan dat je er een leuk feestje van hebt gemaakt. We lezen dat je daar een supertijd beleeft. Geniet er maar lekker van.
    Veel liefs van ons.