mijn laatste weekje! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Meike en Sander Vonk - WaarBenJij.nu mijn laatste weekje! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Meike en Sander Vonk - WaarBenJij.nu

mijn laatste weekje!

Door: meikevonk

Blijf op de hoogte en volg Meike en Sander

10 Januari 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Woensdag
Vandaag ben ik langzaam mijn spullen gaan uitzoeken die ik wel en niet mee kon en moest nemen naar Nederland.
Om onze reis in kaapstad goed af te sluiten ben ik samen met Eva voor de laatste keer op stap gegaan naar longstreet. Omdat het donderdag een nationale feestdag is en iedereen vrij is was bijna iedereen in de stad te vinden en was dit dus een top avond om van iedereen afscheid te nemen voor het vertrek naar joburg.
Het was echt een top avond en een hele goede avond om mijn trip in kaapstad af te sluiten!!

Donderdag
Vandaag heb ik voornamelijk mijn koffers gepakt en mij klaar gemaakt voor vertrek. Ben nog met een vriend naar het strand geweest om voor de eerste en de laatste keer in de zee te zwemmen. Aangezien ik dat nog niet gedaan had moest ik dit toch wel een keer doen.
’s Avonds ben ik met Eva en Douwe uit eten geweest in seapoint en zijn we daarna nog heel even een drankje gaan doen bij Thijs en Jaap om hun gedag te zeggen. Het was een gezellig avondje en mijn laatste echte dagje in kaapstad.

Vrijdag
Vandaag zijn we naar Johannesburg gevlogen en hebben hier een overnachting gehad. deze dag stond eigenlijk alleen maar in het teken van reizen en rijden en heb ik dus niet heel veel over te vertellen.

Zaterdag
Vandaag zijn we naar het Krugerpark gereden. We waren op tijd vertrokken en waren rond een uurtje of 2 aangekomen bij park Sefapana Lodge in Phalaborwa ongeveer 1 kilometer van het kruger af. Hier hebben we lekker in het zwembad gelegen omdat het zo warm was. We zijn hier lekker uit eten geweest en optijd naar bed gegaan omdat we morgen vroeg op moesten voor de eerste safari.

Zondag
Vandaag hadden we om 5.30 uur de eerste fullday safari. Hier hebben we al veel gezien. Rond een uurtje of negen kregen we een ontbijt was heel goed verzorgd was. Na het ontbijt zijn we verder gaan rijden door het Krugerpark op zoek naar meer mooie dieren. Na een aantal uurtjes hebben we een lekkere lunch gehad en daarna hebben we nog een ronde door een stuk van het park gedaan. We zijn heel wat beesten tegen gekomen zoals: Giraffen, Olifanten, Buffalo’s, Impala’s, gnoe’s, Kudu’s, zebra’s, apen, krokodillen, nijlpaarden, vogels , steenbokjes en mestkevers.
Na deze indrukwekkende safari zijn we lekker bij de Loge uit eten geweest en heb ik op tijd mijn bedje opgezocht om weer fit te zijn voor de volgende dag.

Maandag
Vandaag zouden we eigenlijk op een riviersafari gaan maar omdat het flink geregend had kon dit helaas niet door gaan. In plaats daar van hebben we de cultuursafari gedaan. Hier zijn we door onze ranger rondgeleid door verschillende dorpjes en townships. Ik heb hier gezien dat hier heel veel verschil in zit vergeleken met Kaapstad. In de omgeving van Kaapstad is alles nog armoediger dan in deze omgeving. Het is mooi om te zien hoe de mensen hier leven en dat hier het Nelson mandela project zo goed loopt. Er staan van dit project veel huisjes waar deze mensen in leven. Omdat onze gids uit een Township komt is het mooi om zijn verhalen te horen over het leven in een township hier. Je ziet dan echt goed dat het per regio echt heel verschillend is.
In de avond hebben we een nachtsafari gehad. We hadden hier een hele leuke ranger waar we enorm om gelachen hebben. Helaas hebben we in deze avond niet echt iets nieuws gezien op de Afrikaanse wurgslang na. Dit was echt een gigantisch lang beest, de ranger vertelde dat dit nog maar een jong was en dat ze zo’n 8 meter lang worden en de doorsnee zo’n 30 cm. Het is dus toch best een groot dier die je niet zomaar in het donker wilt tegen komen.
We hebben midden in de bush een braai gehad en ook hier hebben we erg gelachen. Na de nachtsafari hebben we aan de bar nog een drankje gedaan en zijn daarna weer op tijd naar bed gegaan om weer fit te zijn voor de riviersafari van morgen.

Dinsdag
Ook vandaag was de rivier nog te onrustig en hebben we nog een jeepsafari gehad in plaats van een riviersafari.
Na deze safari zijn we naar het dorpje gegaan en hebben hier heerlijk een lunch gehad bij de Spur. Een maal weer thuis aangekomen bij de Lodge ben ik mijn koffer gaan pakken en hebben we verder een rustige middag en avond gehad.

Woensdag
Vandaag hebben we een schitterende route gereden. De panoramaroute, dit was schitterend en hebben vele mooie plekken van Afrika bekeken.
We hebben een goede overnachting gehad en heerlijk gegeten.

Donderdag
Vandaag zijn we heel vroeg opgestaan (Nederlandse tijd 5 uur!!). na een heerlijk Afrikaans ontbijtje zijn we naar het Kruger park gereden. Hier hebben we zelf nog een route gereden tot een uurtje of 2. Vandaag hebben we zelfs de zeldzame neushoorn gezien!! Dit was geweldig!!
Na deze mooie laatste tocht door het Kruger park zijn we naar Johannesburg gereden. Hier hebben we veel vakantie verkeer gezien dat richting Mozambique reed. Zo bepakt en bezakt daar zijn wij met 4 koffers a 23 KG niets bij!
Eenmaal aangekomen bij de luchthaven hebben we nog het een en het ander moeten regelen van de auto, koffers, visum en ga zo maar door.
We hebben voor de aller laatste keer heerlijk bij de SPUR gegeten!
Een klein kwartoer voordat we het vliegtuig in moesten hebben we ons omgekleed naar een warme spijkerbroek, en een dikke trui!
We hebben een rustige vlucht gehad en alles is verder goed gegaan. het eerst wat ik zag (toen we door de wolken kwamen richting de landingsbaan) was alleen maar WIT!
We hadden snel de koffers gelukkig en toen we door de schuifdeuren kwamen stonden daar mijn zusjes, broertjes, vriendinnetjes en andere familieleden! Het was super leuk om iedereen weer te zien!
Eenmaal thuis gekomen de koffer uitte hebben gepakt en bij Ellen en Remko gegeten te hebben hadden mijn zusjes een surpriseparty georganiseerd! Hier zag ik weer een hoop vrienden en kennissen en familie! Dit was super leuk!

Ik heb een toptijd gehad en ik zou het zo over doen! Het is heerlijk om weer thuis te zijn maar ik mis Afrika wel!
Inmiddels heb ik mijn fotoboek klaar en kan die elk moment thuis komen, dus als je nog meer foto’s wilt zien kom dan gezellig een bakkie doen!

Tot snel!
Veel liefs Meike

sorry voor mijn laate verhaal maar ik moest even aclimatiseren. en door de feestdagen is het er een beetje bij ingeschoten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Meike en Sander

Actief sinds 29 Juni 2010
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 51048

Voorgaande reizen:

29 Juli 2017 - 25 Augustus 2017

Zuidelijk Afrika

25 Juni 2016 - 15 Juli 2016

Costa Rica en Nicaragua!

07 Augustus 2015 - 27 Augustus 2015

Sri Lanka en de Malediven

29 Juli 2013 - 27 Augustus 2013

Rondreis Indonesie

30 Augustus 2010 - 24 December 2010

Mijn stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: