Wat maken we toch allemaal mee... - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Meike en Sander Vonk - WaarBenJij.nu Wat maken we toch allemaal mee... - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Meike en Sander Vonk - WaarBenJij.nu

Wat maken we toch allemaal mee...

Blijf op de hoogte en volg Meike en Sander

13 Augustus 2015 | Sri Lanka, Sigiriya

Zo hierbij weer het vervolg van onze reis. We waren gebleven in Dambulla. Daar zijn we eind van de middag aangekomen en na het inchecken hebben we een half uur gezocht naar een biertje, serieus een half uur als het niet al langer is.
We hebben op ons balkonnetje heerlijk een biertje gedronken en zijn daarna naar een plaatselijk restaurantje geweest. Heerlijk gegeten en daarna optijd naar bed. Ookal zit je de hele dag in een bus. Je bent echt kapot!!

Volgende morgen lekker ontbeten en optijd vertrokken met de bus naar Anuradhapura, een plaatsje ver in het noorden van het land. Hier werden we terwijl we nog in de bus zaten direct aangesproken. We moesten hier uitstappen. Gelukkig werd dit door de meneer die de kaartjes verloopt bevestigd. Dus wij stappen uit, vol goede moed om een flinke wandeling te maken langs alle bezienswaardigheden. Al snel werd ook dit plan gewijzigd. Met een tuk tuk werden we rond gereden en hebben we veel moois gezien. We kunnen wel allemaal benoemen wat maar dan word het wel een heel langdradig verhaal. Dus daarvoor kom je maar de foto's kijken :)!

Dag later zijn we vroeg afgereisd naar Triconmalee plaatsje in het westen en aan de kust. Dit leek in het begin wat tegen te vallen. Omdat we eerder geen internet hadden konden we vooraf geen verblijfplaats boeken. En werden belaagd door mensen die ons van alles aanboden. Uiteindelijk met iemand mee gegaan, naar een guest house spullen gedropt en naar de hotspring gegaan. Dit zijn 7 bronnen met heerlijk warm water. Je vult een emmer en gooit deze over je heen. Dit is heerlijk warm en zuiver water, echt genieten! Daarna hebben we nog een mooie tempel bezocht. Alles is hier heel kleurrijk, zelfs tegen het kitsch aan!
Dag later zijn we met de bus naar Sigerya gereisd. Dit ligt meer naar het binnenland. Het is zo bijzonder hoe snel de omgeving veranderd hier en het is allemaal mooi!
Sigerya staat bekend om de lion rock, dit is een van de meest verassende vindplaatsen van het eiland. Het is een grote rots waar vroeger een koning met 500 vrouwen geleefd heeft.
Na genoten te hebben van het adembenemende uitzicht over het eiland en de omliggende jungle zijn we weer aan de afdaling begonnen. Dit is wat makkelijker dan de heenweg.
Omdat het ons erg mee viel en er nog een rotstempel was besloten we om die er maar gelijk achter aan te pakken. Dit ging wat moeilijker. Veel losse stenen. Niet echt 1 officieel pad maar we zaten goed want we kwamen al snel een boeddha tegen. En een stukje verder nog een. Echter kon je nog verder en eenmaal aangekomen op de top was er een nog mooie uitzicht dan op lion rock. Werkelijk waar het is niet te beschrijven.
Nu gaan we lekker wat eten en ons voorbereiden op onze trip naar Kandy. De rest van de dag doen we lekker rustig aan, het is tenslotte ook vakantie!.

• 13 Augustus 2015 - 12:23

Moeders:

Het is zo heerlijk te lezen dat jullie het zo goed naar je zin hebben. Als ik hier tijdens het lezen af en toe mijn ogen dicht doe zie ik het gewoon voor me en kan ik bijna de lucht ruiken....hihihi lol.
    Op naar het volgende avontuur en ik hoop dat jullie het halen de 14e om het feest rondom de "tand" mee te maken.
    Dikke knuffel xxx (l)

• 13 Augustus 2015 - 18:49

Papa:

Ik geniet er van dat jullie zo genieten. Uiteraard komen wel uitgebreid naar de foto's kijken. Ik ben zeer benieuwd. Een dikke kus.
    Papa

• 14 Augustus 2015 - 10:18

Paul:

Hoi meike, wat heerlijk he, al dat reizen door z,n mooi land.....en het mooiste gaat allemaal nog komen hoor, dat beloof ik jullie. In je verslag echter 1 klein foutje, tricomalee ligt niet aan de westkust maar juist aan de oostkust. Kandy wordt ook prachtig !!! Veel plezier en ik hoop een heleboel mooie foto,s te zien.
    Groetjes
    Paul(jullie digitale reisleider)

• 17 Augustus 2015 - 14:59

Opa En Oma Kerstens:

Lang zal hij leven hiep hiep hoera.
    Sander heel hartelijk gefeliciteerd met je 26 verjaardag ook Meike jij ook proviciat en maak er een fijne dag van we hadden willen bellen maar dat lukte niet, dus dan maar laten weten dat wij aan jullie dachten nog eenfijne dag .
    Liefs van opa en oma.

• 19 Augustus 2015 - 07:30

Monique :

Wat leuk om het verslag te lezen. En er gaat nog meer moois komen begrijp ik.... ben benieuwd. Geniet nast lekker samen . X x