Daar zijn we dan... - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Meike en Sander Vonk - WaarBenJij.nu Daar zijn we dan... - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Meike en Sander Vonk - WaarBenJij.nu

Daar zijn we dan...

Door: Sander en Meike

Blijf op de hoogte en volg Meike en Sander

28 Juni 2016 | Costa Rica, San José

Zo daar zijn we dan na een lange reis van ongeveer 24 uur. Voor we daadwerkelijk vertrokken hadden we al vertraging. Sander had zijn verkeerde broek ingepakt dus we moesten eerst nog langs aalst. Gelukkig kon Ellen goed doorrijden (hopelijk sliepen alle flitsers nog!) en omdat we eerst naar Frankrijk zouden gaan moesten we 2 uur vooraf aanwezig zijn. Eenmaal aangekomen op Schiphol waren we snel de douane door. Na een tussenstop in Parijs en vervolgens in Panama zijn we goed aangekomen in Costa Rica!!
Aangekomen in ons hotel kwamen we er achter dat Engels niet de sterkste kant is van deze bevolking. En moeite doen om Engels te spreken zit er ook niet echt in. Maar goed wij spreken dan ook geen Spaans en doen daar ook geen moeite voor. Eenmaal ingecheckt zijn we snel gaan slapen.

Volgende ochtend al weer optijd op. De telefoon van Sander paste zich niet aan aan de tijd van Costa Rica (deze stond nog op de tijd in Panama) waardoor we een uur te vroeg zijn opgestaan. Ach het is vakantie dus wat maakt het uit.
Na een Spaans overleg met de eigenaresse van het hotel wisten we dat we niet konden ontbijten en zijn we op pad gegaan. Een heerlijk ontbijt van de streek! Koffie met gebakken banaan, rijst met kidneybonen en een croissantje uit het tosti apparaat!
Een goede bodem om op pad te gaan naar de Poas vulkaan.
Na wat vragen en wachten en zoeken zijn we aangekomen bij de juiste bus. Zonder een hele vriendelijke goed Engels sprekende jongen waren we er niet gekomen!
De Poas is een crater op een actieve vulkaan. Deze vulkaan is voor het laatst in 2011 uitgebarsten. Het was erg mooi maar we moesten snel zijn want in no time trok de mist op. Helaas waren alle andere bezienswaardigheden gesloten. Hierdoor moesten we zo'n 3 uur wachten op de bus... Ach na zo'n reis als gisteren met overstappen en wachten kon dat er ook nog wel bij. De mist trok weer weg dus we zijn nog maar een tweede keer naar boven gelopen om te kijken naar de crater en het schitterende uitzicht.

Eenmaal weer onderweg naar huis beginnen we wel te snappen waar de grote hoeveelheid regen vandaan komt in de weersvoorspellingen. Jeetje het water gutst van alle kanten naar benden. Gelukkig zaten we warm en droog in de bus. Onderweg naar ons hotel hebben we een lekker biertje gekocht! Proost op hopelijk morgen weer een mooie dag!

Morgen reizen we naar Tortuguero hopelijk net zo voorspoedig als vandaag! Jullie horen het van ons.

Liefs,

Sander en Meike

• 28 Juni 2016 - 07:05

Ellen:

Fijn dat jullie er zijn! En al gelijk een mooie ervaring rijker dan ;)
    Geniet van al het moois daar en mooie dagen toegwens! Tot snel xx

• 28 Juni 2016 - 09:27

Petra:

Het begin is gemaakt. Op naar de volgende avonturen. Xxx

• 28 Juni 2016 - 10:58

Bas:

Oh lekker die rijst met bonen!