Let's go! - Reisverslag uit Blouberg, Zuid-Afrika van Meike en Sander Vonk - WaarBenJij.nu Let's go! - Reisverslag uit Blouberg, Zuid-Afrika van Meike en Sander Vonk - WaarBenJij.nu

Let's go!

Blijf op de hoogte en volg Meike en Sander

31 Juli 2017 | Zuid-Afrika, Blouberg

29 Juli 2017
Zo daar gaan we dan, op naar de andere kant van de wereld. Alles ging eigenlijk best vlotjes; inchecken, bagage afgeven, door de douane. Nog even lekker wat gegeten en we konden naar de gate om te gaan boarden.
Helaas geen businessclass dit keer gewoon met 3 man naast elkaar, lekker knus. Maar je snapt het vast alles ging zo vlot dat er natuurlijk vergraging was. Een bagage kar zat vast. Na een half uur werd verteld dat het nog minimaal een uur ging duren. Pfff balen! En op dat moment begon het kindje naast ons zich ook te vervelen!
Goed ruim 3,5 uur later en extra kerosine zodat we wat sneller konden vliegen zijn we vertrokken! Yeah!!
In principe hadden we een prima vlucht maar helaas hadden we een mannetje naast ons zitten die er geen zin om had! 6,5 uur vliegen + zo'n 3,5 uur vertraging met een krijsend terrorkind naast is best lang kan ik je vertellen. We waren dan ook erg blij dat we aangekomen waren in Dubai. Nadat een aantal passagiers zich erg moesten haasten voor de volgende vlucht hadden wij gelukkig nog wat speling. De tweede vlucht was top. Lekker geslapen en wakker geworden toen het ontbijt geserveerd werd. Na het ontbijt was het nog een uur vliegen voordat we de Zuid-Afrikaanse bodem onder onze voeten hadden op 30-07-2017.
Het vliegtuig uit en dan naar de bagageband. Ken je dat gevoel dat je aan komt lopen en hey daar is mn tas? Nee wij dus ook niet! Tot nu, jawel daar kwam direct se tas van Sander en daarachteraan die van Meike. Zo nu tijd voor een lekkere kop koffie! Na de koffie hebben we onze auto opgehaald en daar gingen we dan. Best wel weer even spannend links rijden. Maar het ging niet slecht en voor we het wisten waren we aangekomen bij onze accommodatie. Heerlijke plaatst met een schitterend uitzicht.
Even wat boodschapjes doen en daarna heerlijk genieten van het zonnetje op ons terrasje. En dan zeggen ze dat de Zuid-Afrikaanse winter koud is.
Zonder jetlag maar toch best wel gaar van de reis zijn we lekker gaar eten (voor Meike en nu inmiddels ook van Sander) gaan eten bij de Spur!!
Na een heerlijke diner zijn we ons bed ingeploft en lekker gaan slapen.

31-07-2017
Om 8.00 uur gaat de wekker. Vandaag staat een bezoek aan de tafelberg en aan de stage van Meike op de planning. Na een stevig ontbijt zijn we naar de tafelberg gereden.
Zo slim als we waren hebben we de auto niet aan het begin van de hike geparkeerd maar aan het eind van de kabelbaan.
Zo daar gingen we, vol goede moed de berg trotseren. Nou dit (voor Meike minder soepel dan 7 jaar geleden!) was best pittig. De Zuid-Afrikaanse winter tikte vandaag gewoon de 27 graden aan dus het was echt warm. Na veel klimmen en klauteren, zuchten en kreunen kwamen we dan eindelijk richting het einde. Hier kwamen al weer veel mensen ons tegemoet die heel dapper (vonden wij) ook weer terug gingen lopen. Eenmaal aan de top werden we bijna weggewaaid maar goed het was een heel mooi uitzicht. Na de wel bekende kiekjes en het wel te hebben gezien daar boven kwamen we er achter dat de kabelbaan gesloten was!! Ja hoor 1 week per jaar is dat ding dicht voor renovatie en laat dan nou uitgerekend deze week zijn. Hell yeah moeten dat stuk dus nu ook weer naar beneden LOPEN!
Goed na een pak koekjes als lunch en wat water zijn we begonnen aan de terug weg. Deze ging een stukkie vlotter dan de heenweg. Eenmaal aan het eind waren we blij dat we op het asfalt stonden. Man wat kan een mens blij zijn met een stuk asfalt onder zn voeten! Goed zo slim als we waren zo baalde we nu dat we dus een stuk terug moesten lopen voor de auto. Achja even lekker uitwandelen dan maar. De afspraak mrt de stage van Meike hebben we dus helaas niet gehaald. Hopelijk kunnen we hier later deze week nog terecht.

Een lekker koud drankje hadden we wel verdient dus zijn we lekker bij Camps Bay wat gaan eten en drinken aan het strand. Dat is dan weer echt genieten met de ondergaande zon.

Nu liggen we redelijk uitgeteld in bed en gaan zo lekker slapen.

Het weer is voor de komende 2 dagen niet zo best. Dat is dan weer de andere kant van de Zuid-Afrikaanse winter. P
Voor morgen staat er een nieuw bezoek aan de stage van Meike gepland. We zijn erg benieuwd hoe dat zal zijn.

We gaan jullie hier weer snel van op de hoogte brengen.

Voor nu een baie fynn aand en lekker slapen.

Veel liefs en een dikke kus

• 31 Juli 2017 - 20:46

Papa:

Wij hopen dat jullie erg gaan genieten en een onvergetelijk reis mogen beleven.

Xxx pap en mam

• 31 Juli 2017 - 21:38

Monique:

Ik zie het weer bijna voor me... Hopelijk morgen een bijzondere op ontmoeting met Colleen en een goed bezoek aan de kindjes daar.

• 31 Juli 2017 - 21:39

Papa:

Ja, shit happens.
    Toch goed die hele klim en weer terug.
    Stond het niet aangegeven dat de kabelbaan gesloten was?
    Je kunt nog genoeg zitten de komende weken moet je maar denken.
    We kijken al weer uit naar het volgende verslag.

Xxx man en pap

• 31 Juli 2017 - 22:22

Moeders:

Heerlijk om jullie verslag te lezen! Ik geniet ervan dat jullie weer een mooi avontuur gaan beleven. Het begin van de vakantie is al intensief begonnen zo met die wandeling... Maar wel weer een mooie ervaring. Op naar het volgende avontuur. Xxx

• 31 Juli 2017 - 22:22

Moeders:

• 01 Augustus 2017 - 17:56

Bas:

Super ...ik zie het al helemaal voor me...Veel plezier!