dag 1 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Meike en Sander Vonk - WaarBenJij.nu dag 1 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Meike en Sander Vonk - WaarBenJij.nu

dag 1

Door: meikevonk

Blijf op de hoogte en volg Meike en Sander

01 September 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

31-08-2010

Lieve allemaal,

Hier al even een berichtje vanuit Afrika.
We hebben een hele goede reis gehad. Die sneller voorbij ging dan ik had gehoopt. Lekker eten onderweg en genoeg te doen! (films, spelletjes, muziek ed.)
Na dat we door de douane zijn gegaan en stempels hebben gehad voor een langer verblijf zijn we onze koffers gaan halen. Die waren er gelukkig redelijk snel.
Jeroen van 4-exchange stond al te wachten en kwam ons tegemoet. We moesten nog op 2 andere Nederlandse studenten wachten en ondertussen zijn wij even gaan pinnen en beltegoed gaan halen voor ons Afrikaanse nummer. Dit is: +27-(0)838571815

Toen hebben we de 2 andere jongens afgezet op hun verblijf. Waar we direct door een andere Nederlandse student zijn uitgenodigd voor een feestje zaterdag. Nu op weg naar ons huis, nog snel het strand bekeken wel in het donker dus er viel weinig te zien. En dan eindelijk aangekomen lijkt het bijna exact op de foto’s van internet. We hebben een redelijk grote kamer voor ons 2. Ieder een eigen bedje, met een kleine kleren kast voor onze kleren:)!

Hebben kennis gemaakt met de 2 jongens die hier een nacht eerder zijn aangekomen en dit was erg gezellig. Omdat we vrij laat in ons huis waren was het ook zo half 3 en zijn toen maar lekker naar bed gegaan. vanmorgen om 8.15 uur al wakker omdat het redelijk licht is in onze kamer. Toen nog wel lekker in bed blijven liggen en ondertussen dit bericht geschreven.

Het internet is hier schijnbaar echt een ramp, je betaalt een vermogen per MB. Maar om de hoek zit hier een internet café waar je waarschijnlijk per minuut betaald. Dus dat zal wel beter zijn.

Ik ga langzaam Afrika verkennen boodschapjes doen en nog het een en het ander halen. Jullie zullen mijn verhalen en foto’s vanzelf lezen.

Liefs dikke kus,
Meike

• 01 September 2010 - 15:21

Je Zusje:

Hey lieverd!!
    wat leuk om te lezen dat het goed gaat! jullie vermaken je goed volgens mij! gelukkig. geniet lekker en leer van de ervaringen.

HVJ dikke kus en een hele dikke knuffel!
    ellen en remko

• 01 September 2010 - 15:26

Pap:

Hoi Meike,
    Leuk verslag, blijven we tenminste op de hoogte.
    Ik zal een kijken of ik een sponsor kan vinden voor extra foto / video ruimte.
    We spreken elkaar snel.
    Dikke kus.

• 01 September 2010 - 16:29

Anne-Marie:

Hey stoere meid
    Leuk om te lezen dat alles goed is gegaan.
    Wat een schatjes ook die kleintjes met die prachtige zwarte koppies.
    Hopelijk is je werk ook leuk, maar dat zullen we vanzelf wel lezen.
    Blijf je volgen!
    liefs
    Anne-Marie

• 01 September 2010 - 18:14

Simon Kuyten:

Hoi Meike
    fijn dat je een goede reis hebt gehad.
    De eerste indrukken zijn goed.
    Ik hoop dat je een hele goede, leerzame en prettige tijd gaat doormaken.
    Succes
    Alle goeds Hartelijke groet
    Simon Kuyten

• 01 September 2010 - 18:51

Louis En Nelleke:

Hoi Meike,
    Zo te lezen heb je een goede reis gehad en dat fijn om dat te lezen het is toch een hele reis en ik vind het knap van je en ik hoop dat je in die 4 maanden veel ervaringen op doet en als je straks als terug bent dat er op terug kan kijken dat je daar een fijne werkstage hebt gehad P.S een nieuwtje Joyce en Richard zijn Mama en Papa geworden van een dochter haar naam is Amy
    Groetjes van Buurtjes

• 02 September 2010 - 19:17

Stijn:

Heej liefste (ex-)collega,

Aan je verhaaltje te lezen bevalt het iig allemaal nog goed, tot nu toe, dus dat is heel mooi:)
    Geniet er iig heel erg veel van en natuurlijk ook veel succes!!
    We spreken elkaar nog wel:)!

Liefs, kus Stijn

• 02 September 2010 - 20:35

Hee Die Meike!:

Fijn om te lezen dat alles goed is verlopen!
    Je gaat vast en zeker een geweldige tijd tegemoet, veel ervaringen waar je alleen maar rijker van kunt worden.
    Heel veel plezier en we blijven je volgen!

Liefs,
    Piet en André

• 12 September 2010 - 12:25

Susanne:

hey meike,ik ben net terug uit griekenland en dan ben jij ineens in afrika beland.
    Wat een geweldige ervaring zal dit voor jou zijn .Ik zie dat de kleintjes je hart al hebben gestolen.Meike, veel succes en ik blijf via je verslagen graag op de hoogte.