1-11 t/m 7-11 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Meike en Sander Vonk - WaarBenJij.nu 1-11 t/m 7-11 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Meike en Sander Vonk - WaarBenJij.nu

1-11 t/m 7-11

Door: meikevonk

Blijf op de hoogte en volg Meike en Sander

07 November 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Maandag
Vandaag kwamen om 10 uur weer de kinderen van het Educare project. Omdat Renalle er niet was hebben Eva en ik het programma met de 3 straatjongeren over genomen. 2 van de jongens konden een dag gaan werken en zo was er maar 1 gast voor het programma. Ik heb samen met hem gepraat over gezondheid, gezond leven en gezond eten. Het blijft mij telkens weer verbazen dat ze er zo weinig van af weten. We hebben ook heel lang over zijn familie gepraat die hij al ruim 10 jaar niet meer gezien of gesproken heeft. Ze wonen in Paarl en is dus goed te doen om ze op te zoeken. Waarschijnlijk gaan we dit ook doen binnen een aantal weekjes.
Om 12 uur hebben we de kindjes eten gegeven en daarna zijn wij pauze gaan houden. In de middag zijn we weer zoals gewoonlijk naar ‘’Onder die brug’’ gegaan om daar met de kinderen aan hun huiswerk te gaan. Het eind van het schooljaar zit er aan te komen dus de kinderen krijgen examens maar ze blijven verkondigen dat ze geen huiswerk hebben.
’s Avonds ben ik met Janne en Eva naar de voetbal geweest. Vandaag moesten er 2 Nederlandse teams tegen elkaar dus dat was een strijd! Na de wedstrijd zijn we wat gaan eten bij Giovannies, dit was erg gezellig. Je loopt een soort supermarkt in pakt een broodje, kiest wat je erop wilt, je hebt echt van alles zelfs Old Amsterdam en dat heb ik dus ook lekker genomen. Dan ga je ergens zitten komen ze je broodje brengen met een bonnetje die je moet inleveren als je gaat betalen. Ideaal en echt op z’n Afrikaans! Na het eten hebben we nog even wat nagekletst en gedronken en zijn toen naar huis gegaan.

Dinsdag
Omdat het vandaag mijn verjaardag was hoefde we pas om 1 uur op de office te zijn. Heerlijk uitslapen dus en lekker een ochtendje vrij. Om 13 uur zijn we naar de office geweest om daar wat spullen op te halen en daarna zijn we naar Colleen geweest. Hier hebben we wat thee met gebak op en het eten voor de feeding bij ‘’Wolvenrivier’’ opgehaald. Om 15 uur zijn we naar Wolvenrivier geweest om de kinderen hier weer eten te geven, dit is altijd zo mooi en leuk om te doen! Heerlijk. Om 18 uur zijn we naar Cape-Town gereden om naar het tappas restaurantje te gaan. Helaas was dit gesloten en hebben we wat anders moeten zoeken. We hebben heerlijk gegeten met een stel en zijn daarna nog even Kloofnekroad in gegaan om wat te drinken. Na veel leuke telefoontjes zijn we richting huis gegaan hebben hier nog wat gedronken en om 1 uur was ook echt mijn verjaardag in Nederland afgelopen en ben toen lekken naar bed gegaan.

Iedereen bedankt voor de leuke berichtjes, kaartjes en mailtjes!

Woensdag
Om 10 uur stonden de kinderen van de Educare er weer om lekker naar school te gaan. Eva en ik hebben weer het project opgepakt met de straatjongeren. Ze hebben beide een boekje gekregen waar ze alles in moeten opschrijven elke keer. Hun gevoelens wat ze denken wat ze mee maken en dergelijke.
In de middag ben ik met Janne naar BigBay gereden om daar kaarten te halen voor het Festival van volgend weekend. Verder hebben we een vrij rustig middagje gehad en geen ‘’Onder die brug’’.
’s Avonds ben ik met Eva naar Tom en Marc gegaan, dit zijn 2 studenten die 3 minuten van ons vandaag wonen. Hebben hier gezellig gekletst .

Donderdag
Om 9 uur ben ik begonnen op TLC, op donderdag is het meestal erg rustig en hebben daarom veel aan school kunnen werken. Vandaag zouden we met de 2 straatjongeren naar checkers gaan om te bekijken wat voor goedkoop gezond voedsel er is. Maar omdat het slecht weer was zijn ze niet gekomen, wat echt een slecht excuus is maar hier wel vaker gebruikt word.
Na de lunch zijn we naar ‘’Onder die brug’’ geweest hebben hier wat met de kleintjes gespeeld en zijn op tijd naar huis gegaan.
Rond 19 uur ben ik met Eva naar 2 vrienden gegaan in GreenPoint, hebben hier lekker wat gegeten en zijn daarna op stap gegaan in de Jade. Dit was weer een feestje, gelukkig konden we blijven slapen bij die 2 jongens. We kregen in dat huis een eigen mega grote slaapkamer met een eigen bad, regendouche en tv. Zo luxe is niet normaal! Hebben hier lekker geslapen en zijn ’s morgens weer naar stage geweest.

Vrijdag
Omdat we alleen de Educare hadden zijn we om 10 uur naar Michelle geweest. Daar waren al de educare kinderen en hebben lekker geverfd en gegeten. De kinderen hebben heerlijk buiten gespeeld, tv gekeken en enorm veel plezier gehad. Omdat het vrijdag was waren we al om 12 uur klaar met de kinderen en hadden we dus een lekker lange pauze. Heb buiten heerlijk in de zon liggen dutten en zijn daarna naar ‘’Onder die brug’’ geweest. Bonita had een auto met een dikke geluidsinstallatie bij zich en hebben er een groot feest van gemaakt. Die kindjes kunnen dansen daar, super gaaf om te zien!
Er was een jongentje die een puppy mee had genomen vanuit ‘’Dunoon’’. Maar omdat ze hier al teveel honden hebben mocht het hondje niet blijven en zou het afgemaakt worden. Carlien, mijn huisgenoot, is een enorme honden gek en heeft het hondje mee naar huis genomen om hier aan te sterken en te wachten op een goed tehuis in plaats van op straat. We hebben dus tijdelijk een logee hier:).
Om 20 uur was er overal vuurwerk op het strand in Blouberg, het is er voor een reden maar die weet niemand hier echt. Het vuurwerk hier is minder dan in Nederland maar wel gaaf om dit op het strand te zien. Hierna hebben we lekker thuis gechilld om ons voor te bereiden op de poolparty van morgen!

Zaterdag
Vandaag was de grote dag van de POOLPARTY BLACK & WHITE! Ik ben in de ochtend met Janne, Marije en Michel boodschappen gaan doen voor in de middag. Rond een uur of 4 kwamen de eerste gasten bij ons in het zonnetje liggen. Rond een uurtje of 6 hebben we de braai aangegooid en het was een groot feest. Het was erg gezellig en we waren met een leuke groep mensen onder elkaar. Het feestje heeft tot een uurtje of 11 (’s avonds) geduurd en dat was een mooie tijd.

Zondag
Vroeg opstaan en opruimen maar. Het was een grote tering zooi in de tuin. Overal lagen flesjes en blikjes bordjes bekertjes papier kaarten en ga zo maar door. Maar met 7 man sterk heb je alles zo opgeruimd. Om half 11 zijn we lekker met het huis gaan eten bij onze vaste tent Kuhai. Dit was lekker en erg gezellig. Na het ontbijt/lunch/brunch ben ik met Marije naar het kasteel: fort van Nederland geweest. Hier hebben we lekker rondgekeken en leuke foto’s gemaakt. We kwamen ondertussen een hele groep met Indische mensen tegen die ons zo geweldig vonden dat ze allemaal stuk voor stuk met ons op de foto wilde. Ik voelde me haast beroemd!! Het was erg leuk en we hebben even lekker de toerist uit kunnen hangen met camera.
Na het fort zijn we door gereden naar Camps Bay, hier hebben we lekker over het strand gelopen en zijn we over de rotsen gelopen om een paar mooie fotootjes te schieten. De golven kletterde super hard op de rotsen en dit was zo’n mooi gezicht!
Na wat mooie kiekjes te hebben geschoten zijn we weer richting huis gereden, onderweg zijn we nog een marktje tegen gekomen en die hebben we dan ook maar even mee gepakt. Wat een mooie dingen hebben ze toch overal hier op die marktjes.
Na de markt zijn we door naar huis gereden en hebben nog lekker even thuis gekletst en de foto’s van het feest bekeken.

Het was weer een top week!
De weken vliegen voorbij en gaan veel te snel, ik geniet nog steeds van elke dag dat ik hier ben en zal dat ook blijven doen. Het weekend is weer voor bij, mijn verhaal is weer gepost en ben weer helemaal klaar voor een nieuwe week!

Veel liefs
Meike

• 07 November 2010 - 18:42

Suus:

Lieve Meike,

Super fijn te horen dat het allemaal zo leuk is en je het goed naar je zin hebt!!

Je weekje was weer spectaculair om te lezen jij maakt nogal wat mee zo in de week;) vindt overigens de kindjes op de foto's wel heell superrr lief hoor!!!

Geniet nog van iedere dag want voor je het weet ben je weer in DC wat ik erg gezellig zou vinden;)!!

XXX SUUS

• 07 November 2010 - 22:26

Lisette :

hoi meike weer een leuk verslag groetjes lisette

• 08 November 2010 - 18:21

Sel En Rem:

haai spike,

leuk om te lezen, al wist ik het meeste al :p
    maare, party party dus... gaat vast tegen vallen als je weer in het koude kikkerlandje bent.. :)
    hier alles ok, familie weekend gehad, vette brand op t oranje plein, overval bij de emte, en een aantal ongelukken :(

we kletsen snel weer bij kus kus

• 14 November 2010 - 15:47

Anne-marie:

Hoi Meike
    Ik heb weer even "bijgelezen" Je schrijft echt leuke verslagjes.
    Je hebt ook echt een mix van werken en ontspanning. Dat maakt het denk ik extra leuk.
    Nog even en dan komen je ouders. Ook weer leuk toch?
    Geniet nog
    liefs