De eerste dagen.. - Reisverslag uit Dambullagama, Sri Lanka van Meike en Sander Vonk - WaarBenJij.nu De eerste dagen.. - Reisverslag uit Dambullagama, Sri Lanka van Meike en Sander Vonk - WaarBenJij.nu

De eerste dagen..

Blijf op de hoogte en volg Meike en Sander

09 Augustus 2015 | Sri Lanka, Dambullagama

Zo, na een lange reis van 24 uur zijn we aangekomen in het warme Sri Lanka..
Voor de gene die het niet verwachten, zelfs tijdens de vliegreis kun je veel meemaken..

Nadat we op de luchthaven nog wat gegeten hebben zijn we de douane doorgegaan.. Sander werd er natuurlijk uitgepikt voor extra controle.. Maja dat is te verwachten als je een baard hebt..
Zelfs de camera werd getest, waarvoor en waarop is onbekend, maakt ook niet uit want het was goed en we mochten door..
Toen was het tijd om te boarden... Je voelt hem vast wel aankomen.. Boardingpassen geblokkeerd.. Rood lampje.. Gelukkig was dit niet zo erg want we kregen vervangende Boardingpassen.. Met dus ook andere plaatsen.. En wel plaatsen in de business class!! Werkelijk voor iedereen die nog nooit business class gevlogen heeft het is zeker een aanrader.. Een nadeel Sander zat aan de ene kant en Meike helemaal aan de andere kant.. Maakt niet uit het was al een feest! Naast Meike zat nog een jonge gast, ook te glunderen omdat hij een upgrade gehad had.. Bleek hij ook nog Nederlands te zijn en alleen.. Hij wilde wel ruilen en zo zaten we alsnog naast elkaar...
Voor vertrek kregen we al champagne aa geboden.. We waren werkelijk een koning en koningin!! Wiskey, champagne, 3 gangen menu, hapje drankje je kan het niet bedenken of we konden het bestellen.. En dat allemaal voor GRATIS! Het was zelfs een beetje ongemakkelijk... Haha
Bijna zonde om te gaan slapen dus.. Toch maar wat proberen te slapen want ja je stoel die je zo kan instellen dat je een bed hebt waar ook nog een massage functie in zit moet je toch even geprobeerd hebben...

Eenmaal aangekomen in Abu Dhabi.. En geen Dubai hadden we een hele lange stop.. Na en kopje koffie (niet te zuipen) en e n broodje.. Ergens een bank opgezocht en lekker gaan slapen.. Na wat uren slapen, rondzwerven op de luchthaven mochten we weer boarden en konden we door naar Sri Lanka!
Tegen 21 uur hadden we de tassen, gepint en een taxi en werden we naar ons B&B gebracht. Snel wat gegeten in een plaatselijk eettentje en daarna lekker douchen en slapen..

Rond een uurtje of 8 zijn we opgestaan.. Ontbeten en daarna op pad.
Met een tuktuk zijn we naar een moeras/rivier gebracht waar we een mooie rondvaart gehad hebben.. Er waren veel vissers, vogels, vogels, vogels en nog meer vogels en een aap..
Na nog even gewandeld te hebben in het dorpje zijn we onze backpacks gaan halen om door te reizen naar Dambulla.. We hebben al snel besloten om af te wijken van ons geplande schema.. Alles loopt toch net allemaal wat anders dan gedacht.. :)

Na 2 lange bustocht (lees zo'n 5-6 uur) die erg leuk waren omdat je echt met dr locals mee reist.. Zijn we dan aangekomen in Dambulla.. Hier verblijven we 2 nachten..

Nu zitten we heerlijk aan een biertje op ons balkonnetje.. Zo maar eens een tentje opzoeken om wat te eten..

We houden jullie op de hoogte..

Liefs Meike en Sander

• 09 Augustus 2015 - 17:12

Dongen! :

Dat klinkt gooooeeeeeeedd!! Heerlijk hoor! En wat een geluk.. Reizen in de business class!! Geniet er lekker van! Xx

• 09 Augustus 2015 - 17:52

Lisette:

Ga genieten gr lisette

• 09 Augustus 2015 - 17:58

Monique :

Klinkt goed allemaal..... ben benieuwd naar de foto's. Slaap lekker voor straks. X x

• 09 Augustus 2015 - 19:21

Janny:

Hoi Sander en Meike,

Wat een avontuur al! Lijkt me een goed plan om ter plekke te bekijken hoe het loopt.
    Onverwachts is het leukste. Dikke knuffel Janny

• 09 Augustus 2015 - 21:25

Caroline Vos:

Wan mazzel in da vliegtuig! Geweldig!

• 10 Augustus 2015 - 14:54

Oma En Opa Kerstens:

Hoi Meike en Sander wat een ervaring al in het begin van de reis, de Business Class was geweldig
    Sander heeft al een keer meegemaakt, toen was hij nog klein, toen we terug gingen vanuit Kreta naar huis
    Nog heel veel plezier en vele kusjes van ons.
    Groetjes van Oma en Opa