Vervolg van een mooie reis! - Reisverslag uit Warakanatta, Sri Lanka van Meike en Sander Vonk - WaarBenJij.nu Vervolg van een mooie reis! - Reisverslag uit Warakanatta, Sri Lanka van Meike en Sander Vonk - WaarBenJij.nu

Vervolg van een mooie reis!

Blijf op de hoogte en volg Meike en Sander

19 Augustus 2015 | Sri Lanka, Warakanatta

Zo hier zijn we dan weer. We hebben even een tijdje niets geschreven omdat we erg veel gedaan hebben dus hier het vervolg van onze mooie reis door Sri Lanka.

Even kijken we zijn gebleven bij de dag na de lion rock. We zijn toen afgereisd naar Kandy. Met de bus die echt overvol zat, als mensen denken dat de bus in Nederland druk is dan kunnen wij bevestigen dat dit echt wel mee valt en het kan best wel erger!
Eenmaal aangekomen bij ons paradijs in Kandy was dit echt genieten. Het was een super mooi groot huis uit 1900 in Engelse stijl waar je ook nog uit keek op de stad Kandy onder het genot van een biertje (die echt geel schaars zijn hier)! Paul je hebt niets gelogen het was echt super!
Helaas blijkt het feest van de tand niet op 14-8 te vallen maar op 20-8 dus helaas hebben we dit niet mee kunnen maken.
Volgende ochtend na een lekker ontbijt aan een reusachtige tafel zijn Kandy gaan verkennen. Als eerst zijn we naar de botanische tuin geweest. Dit was erg mooi, zoveel bloemen, planten, vogels en apen erg mooi allemaal! Vervolgens hebben we de tempel van tand bezocht. Dit is de tempel waar de tand van boeddha word bewaard. Eens per jaar komt die tand eruit met een hele processie eromheen, helaas is dit 20-8.
Tijdens het bezoeken van de tempel was er wel nog iets speciaals. We hoorde trommels en muziek en we zagen een kleine parade lopen met een olifant. Wij danken dat een van de hogere een offer ging brengen aan de tempel. Was erg leuk om te zien, al vond Sander het maar niets dat die olifant zo dicht bij kwam!
Na het bezoeken van de tempel hebben we nog even wat naar het meer staan starten.. Wat is het toch een mooi land!
Niet alleen Kandy is mooi, ook de omgeving. We hebben hier een olifantenweeshuis bezocht. Erg leuk om te zien hoe die beesten leven. We waren precies optijd voor het bad wat de olifanten krijgen in de rivier. In een hele karavaan lopen de olifanten naar de rivier verderop waar ze badderen. Meike heeft Nog geholpen met het badderen en een olifant gevoerd. Erg leuke ervaring om mee te maken, je ziet de beesten genieten!
Na de olifanten zijn we met een omweg (onze tuktuk chauffeur kon namelijk geen Engels) ook nog 3 tempels gaan bezoeken. Het lijkt misschien veel, dat is het ook wel, maar het blijft mooi om te zien hoe mensen kunnen leven voor hun geloof. Deze tempels zijn echt oud en erg mooi. Er is voor ons gebeden door een vriendelijke man, zo mooi allemaal!
Na het rondrijden en bezoeken van het bovenstaande waren wij best wel kapot, dus lekker naar ons paleis om wat te drinken. Helaas was het bier op, en begon het te regenen.

Volgende dag zijn we op ons gemak doorgereisd naar een dorpje onder aan de Adam's peak. We dachten we doen lekker rustig aan nou dit was de ergste busreis ever. ZO DRUK! Het was niet leuk meer, we hebben 4 UUR!! moeten staan in de bus en na de volgende bus hadden we het wel gehad en zijn we het laatste stukje met de tuktuk gegaan. Dit was een verademing, zitten, frisse lucht en een prachtige omgeving! Even stoppen om Een foto te maken van de waterval en weer door. De chauffeur vroeg nog of Sander iets aan zn been of voet had want hij dacht wat te zien. Sander zag niets dus hup door, tot hij zijn teen voelde prikken. Wij kijken en dachten dat hij zijn eerder gestoten teen open gehaald had maar dit bleek niet zo te zijn er zat een bloedzuiger op zn teen!! Helemaal vast gezogen en nauwelijks los te krijgen. Die beesten zitten echt goed vast en zijn erg hardnekkig! En die teen maar bloeien. Ach weer een leuk verhaal om te vertellen nu, toch?
Eenmaal aangekomen bij ons verblijf was het koud en nat. De lange broek en trui kwamen te voorschijn. Na een goed avondmaal zijn we vroeg gaan slapen want we moeten om 2 uur op om ons klaar te maken voor de beklimming van de Adam's peak. Je kunt je verjaardag niet mooier beginnen dan dit zou je bedenken. Nou het was een hele tocht. Werkelijk het was zwaar, warm, donker en geen 5500 treden heen en terug maar ruim 6000 heen en terug. Gelukkig wisten we dat nog niet voor ons vertrek. Eenmaal boven aangekomen was het koud, wij blij dat we warme kleding aan hadden. Na even gewacht te hebben en een goed plekje te hebben kwam de zon op. Het was erg mooi. Precies achter de berg verscheen hij in een razend snel tempo! Het was erg mooi om te zien. Nadat de zon eenmaal op was betrok de lucht En zat de peak in de wolken. Na een bezoekje van de tempel zijn we begonnen aan de afdaling. Je zou denken de terug weg gaat altijd sneller dan de heen weg nou dit klopt ook, al duurde de terugweg ook nog lang! Maar het was wel super mooi tussen de thee velden en andere mooie natuur. Gelukkig stond er bij terugkomst een heerlijk ontbijt klaar. Na even een dutje gedaan te hebben en een heerlijke warme douche zijn we doorgereisd met de trein naar haputale.
Als we vooraf wisten dat de treinen zo ideaal waren hadden we het zeker anders gedaan. De treinreis was super mooi en echt zoals in de boeken beschreven. Aangekomen in haputale merkte we dat het weer in het binnenland erg anders is dan aan de kust. Het is koud, nat en mistig. Gezien we kapot waren van de beklimming zijn we snel gaan slapen want we moesten ook nu weer om 4.30 op om naar de lipton seat te gaan. Dit een een super mooi uitkijk punt midden in de thee velden van lipton. We zouden hier de zonsopgang gaan bekijken. Helaas was het erg mistig en was er niet veel te zien. De afdaling terug was wel erg mooi, door de mist dalend zie je steeds meer en is het uitzicht echt super tussen de theevelden.
Na we onze spullen hadden gepakt zijn we met de bus doorgereisd naar het zuiden. We konden dit keer gelukkig zitten dus was het geen probleem voor ons. Jaaaa hier is het weer weer lekker! Zon en warmte heerlijk! Alhoewel het wel erg warm is. We genieten hier lekker van het weer en gaan hier ook op safari. Het word weer vervolgd!

Wij gaan zo opzoek naar een tentje voor het eten. Er zijn hier verkiezingen bezig wat betekend dat heel veel gesloten is maar een plaatselijk eetstalletje is open en daar hebben ze heerlijke kottu roti!

Liefs en kus van ons

• 19 Augustus 2015 - 17:34

Caroline Vos:

Super genieten dus! Ben benieuwd naar de foto's! Xxx

• 19 Augustus 2015 - 20:33

Papa :

Veel variatie lees ik en erg genieten .
    Volgens mij ook wel vermoeiend.
    Ik wacht op weer een nieuw verhaal.
    Xxx

• 20 Augustus 2015 - 09:50

Janny:

Ha die Sander en Meike!
    Wat een prachtige verhalen. Ik ben jaloers!!!
    Nou Sander zo'n verjaardag krijg je nooit meer. Zoals jullie het omschrijven zie ik het al helemaal voor me.
    Zullen prachtige foto's zijn.
    Geniet er nog van, jullie zijn pas iets over de helft.
    Dikke knuffel Janny

• 20 Augustus 2015 - 11:27

J.kerstens:

Hoi lieve lui.
    wat een verhaal Paul heeft altijd gezegd Tante Toos ga eens met mij naar sri-lanka maar als ik het allemaal
    geweten had, had ik er toch nog even beter na gedacht maar nu zijn we te oud.
    ga er nog verder van genieten en wachten met spanning af naar het volgende verhaal.
    kusjes van Opa en Oma.