Van Bandung naar Wonosobo - Reisverslag uit Wonosobo, Indonesië van Meike en Sander Vonk - WaarBenJij.nu Van Bandung naar Wonosobo - Reisverslag uit Wonosobo, Indonesië van Meike en Sander Vonk - WaarBenJij.nu

Van Bandung naar Wonosobo

Blijf op de hoogte en volg Meike en Sander

02 Augustus 2013 | Indonesië, Wonosobo

02-08-2013
En de 4de dag zit er voor een groot deel ook al weer op. Man wat worden wij verwent met de mooie omgeving in het midden van Java.

Gister hebben we gegeten bij een lokaal visrestaurant, hoe meer sterren (het waren er 5) hoe beter de kwaliteit en hoe meer voetjes (ook 5 maal) hoe goedkopen. Een ideale combinatie dus! Hier hebben we heerlijke vis op, Sander heeft inktvis op met een pittig sausje en Meike heeft gefrituurde visfilet (met graat) op, het was echt heerlijk,
De terugweg verliep alleen wat minder soepel, we zaten net binnen en toen begon een echte tropische regenbui die nog lang niet klaar was toen we naar het hotel wilde lopen. We zijn dus officieel gezegend met de topische bui. Een maal zeiknat aangekomen bij het hotel zijn we lekker naar bed gegaan want de volgende ochtend werden we om 6.00 uur opgehaald om naar het station te gaan.
Wij dachten oké prima, ontbijt box besteld voor in de trein 5.45 opstaan, aankleden en dan kunnen we gaan. Echter werden we om 5.30 uur wakker gebeld door onze nieuwe gids, een vrouw en ze sprak een aardig woordje Nederlands, ‘’Jullie al wakker? Ik ben er jullie gids hoe laat vertrek? 6 uur mooie tijd’’ Waarom bel je dan zo vroeg? Afijn, wij super snel uit bed aankleden en naar beneden. Snel de taxi in en hup naar het treinstation, dat bleek maar 10 minuten verder te liggen.
Hier werden we hartelijk ontvangen door koffermannen die onze koffers letterlijk tilde, hup op de schouder niets wieltjes gebruiken (En dan te bedenken dat de koffers nu wel ruim 20 KG zijn)

Een maal in de trein hebben we een hele mooie rondrit gehad, de omgeving werd mooier en mooier werkelijk niet te geloven. Van mooie sawa’s (rijstvelden) naar nog mooiere sawa’s, de Sawa’s wisselen elkaar af met mooie karakteristieke dorpjes. Het is haast niet te beschrijven of op een foto vast te leggen hoe mooi dit was. Om 13.34 zouden we aankomen op het station waar ik de naam niets meer van weet, dit bleek alleen iets later te zijn. De NS met haar vertragingen is er niets bij, maar liefst ander half uur later bereikte we het station.
Hier stond onze nieuwe gids met chauffeur al weer klaar om ons verder te brengen naar Wonosobo.
Zo mooi als de treinreis was zo nog 100 keer mooier was de autorit naar het hotel in Wonosobo. Werkelijk niet te beschrijven.

Na enige tijd zijn we aangekomen in het hotel was er super mooi uit ziet, wat karakteristieker dan de vorige hotels maar echt mooi. We worden heerlijk verwelkomt met een welkomstdrankje en stelletje die aan het gammelen en pingelen zijn, al klinkt het niet slecht.

We gaan zo lekker een eettentje opzoeken en dan weer op tijd naar bed, morgen is het weer vroeg dag. We worden om 7.00 uur opgehaald om naar het Dieng plateau te gaan en daarna naar de Borobudur. Daarna zullen we afreizen naar Yogyakarta waar we 2 nachten zullen verblijven.

Hopelijk hebben we morgen in het hotel ook weer internet zodat we weer een verslag kunnen plaatsen.
Wij gaan zo lekker eten en slapen, het is hier nu lokale tijd: 19.45

Liefs kusjes Sander en Meike

• 02 Augustus 2013 - 15:01

Caroline Vos:

Wat beschrijven jullie het fantastisch!!! Ik geniet zooooo mee!!! :)

• 02 Augustus 2013 - 15:08

Petra:

Heerlijk zo te lezen dat jullie daar zo genieten!!!!!
    Om nooit meer te vergeten.
    dikke kussssssssssssss

• 02 Augustus 2013 - 16:13

Papa:

ik ben erg jaloers
    geniet ervan, het is jullie gegund.

XXX

• 02 Augustus 2013 - 22:29

Tess:

Super dat jullie zo genieten! Wij genieten gwn mee door jullie verhalen te lezen! Xxx ons

• 03 Augustus 2013 - 16:37

Monique:

He, wat is het leuk om jullie verhalen te lezen... schitterend moet het daar zijn!!!
    Goed dat jullie volg week een relaxdag hebben, om alles even een plekje te geven, want ik kan me voorstellen dat de harde schijf in de bovenkamer al aardig vol is... geniet er maar lekker van: van la het moois, van t lekkere eten en van elkaar..
    lieve groeten, mama (Moniqiue) x x