Van Lombok, Senggigi naar Bali, Sanur - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Meike en Sander Vonk - WaarBenJij.nu Van Lombok, Senggigi naar Bali, Sanur - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Meike en Sander Vonk - WaarBenJij.nu

Van Lombok, Senggigi naar Bali, Sanur

Blijf op de hoogte en volg Meike en Sander

24 Augustus 2013 | Indonesië, Sanur

21-08-2013
Zo daar zitten we dan eindelijk na een lange wel bewogen rit.
Eind van de ochtend werden we opgehaald door onze tour guide die we de dagen op Lombok gehad hebben. Na een heerlijk uitgebreid ontbijt en de ena laatste keer koffers pakken zijn we naar de ‘’haven’’ gebracht voor de overtocht naar Bali. Verbazing wekkend dat de Indonesiërs hier elke keer weer stipt op tijd of ruim van te voren op hun ‘’afspraak’’ zijn. Dit gold helaas niet voor onze boottocht…
We waren ruim op tijd aanwezig, 12.30 uur maar helaas was onze boot er nog niet, we zouden om 14.00 uur eigenlijk vertrekken. Na even gewacht te hebben kregen we te horen dat er maar 1 boot ter beschikking was want de ander was stuk (later begreep ik wel waarom die stuk was….). Na 3 uur wachten, wat zonnestralen en een aantal hoofdstukken van een boek verder was daar eindelijk de boot. Onze nogal zware koffers waren ingeladen en wij konden instappen om eerst langst Gili te varen en dan recht door naar Bali.
Na het vertrek in Gili kreeg ik het vermoeden dat we de boot waar 90 % ziek wordt gevonden hadden. Man wat ging die boot te keer een golfslagbad is er werkelijk niets bij.
Van de een kwam de ander die ziek werd en dat was niet geheel prettig, al die geluiden, beelden en geuren. Het beste middel: Ipod in, hard aanzetten, ogen dicht en vooral concentreren op de muziek. Gelukkig behoorde wij samen tot het percentage dat het er goed vanaf gebracht heeft, erg fijn!
Al moet ik eerlijk zeggen, het was echt geen prettige boottocht.

Na wat vertraging op zee (van een uur) zijn we eindelijk aangekomen op de haven in Bali. Hier werden we ontvangen door een chauffeur die ons naar het hotel heeft gebracht.
We hebben ingecheckt de spullen in een hele mooie luxe kamer gedropt en zijn naar een eettentje opzoek gegaan.
We hebben heerlijk een Balinese rijsttafel op!
Na deze vermoeiende reis zijn we lekker gaan slapen om de volgende ochtend weer fris op te staan.

Liefs Sander en Meike

• 24 Augustus 2013 - 08:48

Tess:

Valt me alles mee dat jij Meik niet hoefde te k..sen
    Gelukkig zijn jullie er! Nog heel even genieten!!! Xxx

• 24 Augustus 2013 - 14:23

Opa En Oma Kerstens:

en jullie dus goed van de zeereis afgekomen nu lekker uitrusten.
    groetjes opa en oma.