Van Ubud naar Lovina - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Meike en Sander Vonk - WaarBenJij.nu Van Ubud naar Lovina - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Meike en Sander Vonk - WaarBenJij.nu

Van Ubud naar Lovina

Blijf op de hoogte en volg Meike en Sander

12 Augustus 2013 | Indonesië, Lovina

12-08-2013
Daar zitten we dan lekker op ons terrasje aan een heerlijk biertje te genieten van de dag! We hadden gisteren geen zin meer om een verslag te typen dus dan maar een dagje later.
De dag begon met een lekker ontbijtje om half 9 waarna we om 9 uur weer vertrokken richting Lovina. Wat een verschil met Java waar we meestal al om 7 uur moesten vertrekken omdat daar de afstanden gewoon vele malen groter zijn.
Onze eerste stop was bij de Buddha to Buddha fabriek. Leuk om te zien dat ze hier gewoon in een open huiskamertje deze in Nederland veel te dure armbanden zelf maken! In Nederland doen ze er een stempel en certificaat bij en dan stijgt de prijs met 400%. Hier wegen ze het zilver en krijg je 10% korting en dan heb je je armband, Meike heeft hier natuurlijk van geprofiteerd en een hele mooie armband gekocht!
De volgende stop was de Tanah Lot tempel, de zee tempel. Deze tempel is in de zee gebouwd en je kunt er alleen heen als het eb is. Erg mooi om te zien dat de erg hoge golven die hier zijn breken tegen de rotsen van de tempel. Mooie omgeving en een prachtig uitzicht, zeker een aanrader! Het enige nadeel was dat alle lokale mensen die daar waren met ons op de foto wilden, vooral met mij (Sander). Inmiddels staan we zowat op 30 profielfoto’s van verschillende Indonesiërs.
Volgende halte het dorpje Jatiluwih wat bekent staat om het mooie uitzicht. Daar aangekomen werden we inderdaad verrast door het mooi uitzicht op de rijstvelden in de voor ons gelegen bergen. Hoewel we dit al vaker hebben gezien blijft dit een prachtig uitzicht! Hier kun je gewoon niet genoeg van krijgen! Ook mooi om te zien was dat er nog boeren met een koe het land aan het ploegen waren wat erg zwaar werk is aangezien daar alles heel nat wordt gehouden, dat is immers goed voor de rijst. Hierna hebben we lekker geluncht met uitzicht op deze mooie rijstvelden en heb ik zelfs rijstepap op! Moet niet gekker worden.
Na de lunch zijn we doorgereden naar het bergdorpje Bedugul waar een groentemarkt is. Dit is het koudste plekje van Bali en de gids had het er ook erg moeilijk mee, dat is natuurlijk even wennen 16 graden. Hier even rondgekeken en wat vreemde vruchten geproefd zoals de slangenvrucht en de Jackvrucht, erg lekker hoor!
Een paar minuten hier vandaan was de Ulun Danu Tempel, een tempel gelegen in het grootste meer van Bali. Wederom erg indrukwekkend om te zien maar dat is werkelijk alles wel hier
Onderweg naar de Gitgit waterval, één van de drie grote watervallen hier op Bali, zijn we nog even gestopt bij de aapjes langs de weg. Dit blijft leuk om te zien en vooral als ze eten krijgen wat ze gewoon netjes uit je hand komen pakken.
Bij de Gitgit waterval aangekomen moesten we eerst nog een stukje naar beneden lopen. Onderweg hoorde we de waterval al en eenmaal aangekomen was dit ook niet gek. Wat kracht zit er achter zeg! Deze 40 meter hoge waterval zorgt ook meteen voor al het water voor de omringende sawa’s. Een mooie afsluiter van de dag!
Moe maar voldaan zaten we weer in de auto naar ons hotel in Lovina, zoals ik al eerder aangaf is Bali een heel stuk kleiner en waren we er gelukkig binnen een uurtje. Een erg mooi hotel, spa en ressort in één. Na heerlijk te hebben gegeten voor nog geen €7,- bij een klein tentje om de hoek zijn we meteen gaan slapen, reizen blijft erg vermoeiend hoeveel mooie dingen je ook ziet.

Liefs Meike en Sander

• 13 Augustus 2013 - 13:43

Roerdomphofjes:

Haai haai, fijn dat jullie nog steeds vol bewondering kunnen genieten van al dat moois daar!
    Ik geloof graag dat het bijzonder is, al kunnen we er hier geen voorstelling van maken, staks als we de foto's zien komt dat vast goed!
    Geniet lekker en geniet van elkaar, dikke knuffels een high five boks en Ellie van tess
    Xxxxx