Van Candidassa naar Senggigi, Lombok - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Meike en Sander Vonk - WaarBenJij.nu Van Candidassa naar Senggigi, Lombok - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Meike en Sander Vonk - WaarBenJij.nu

Van Candidassa naar Senggigi, Lombok

Blijf op de hoogte en volg Meike en Sander

15 Augustus 2013 | Indonesië, Senggigi

15-08-2013
Zo daar zitten we dan weer op een nieuw plekje op een ander eiland, Lombok.
Om 8.15 uur werden we opgehaald om naar de ‘’haven’’ te gaan waar de speedboten liggen. We hadden ons aangemeld, simpel alleen je naam doorgeven verder niets, kregen een bandje en moesten nog even wachten.
Het was wat spannend want de verhalen vertelde dat zo’n 90% van de boot kotst…
We hadden een goed plaatsje bij het raam en vertrokken van Bali, kort na vertrek werd de eerste al misselijk. Gelukkig is het bij een enkeling gebleven en is de boottocht naar Lombok reuze mee gevallen. Eenmaal aangekomen werden we hartelijk ontvangen door een goed Nederlands sprekende gids. Erg aardige man die veel verteld over het eiland maar ook over zichzelf en zijn gezin. Altijd leuk om de tradities van echte lokale te horen.
Vandaag was het precies een week na het Suikerfeest wat op Lombok betekend; een feestje. Bijna de gehele bevolking (2 miljoen inwoners telt Lombok) komt naar bepaalde plaatsen met eten en drinken om samen het feest te vieren. Het was dan op sommige plaatsen ook erg druk, erg leuk en mooi om te zien dat mensen zo op kunnen gaan in dit soort tradities.

Tijdens de rit naar het hotel hebben we onze ogen al weer uitgekeken. Wat een schitterend eiland, zo rustig, zo vrij en zo veel mooie natuur en panorama’s. De dieren (leer: koeien, kippen, vogels, katten, honden, herten ect.) lopen hier gewoon los rond, steken af en toe over om naar een ander plekje te gaan en houden het gras van de primitieve voetbalveldjes kort. Echt super om te zien en niet beter te beschrijven.

Na een korte rit zijn we aangekomen in ons hotel, Jayakarta Lombok, het is een groot en mooi hotel vlak aan de zee. We moesten even wachten tot onze kamer klaar was ondertussen dan maar een rondje lopen en even bij het zwembad en de zee kijken. Wat een prachtig stuk wereld is het toch…

De koffers zijn naar de kamer gebracht en de zwemkleding is aan, snel (naja hier doen ze alles erg rustig aan!!) lunchen en dan lekker aan het zwembad liggen. Heerlijk wat puzzeltjes maken, muziek luisteren en mensen kijken. Op Lombok wonen veel Islamitische mensen, dat is ook te zien in het zwembad, met volledig bedekte zwemkleding zwemmen de kinderen en hun ouders in het zwembad.

We hebben nog even genoten wat een zonsondergang die hier te zien is, de zon zakt helaas niet in de zee maar verdwijnt achter Bali. Dat neemt niet weg dat het gewoon een prachtig zicht is en dus een en al genieten.

We gaan zo op zoek naar een eettentje en daarna lekker douchen en slapen.
Morgen vertrekken we naar Gili Trawagan, ook wel Gili Tralalala (vanwege het feesten), we hebben er wederom zin in en zijn benieuwd naar dit prachtige bounty eiland!

Liefs en tot snel
Sander en Meike

• 15 Augustus 2013 - 16:30

Papa:

Hoi Meke en Sander,

Schitterend, heerlijk verbeeldend geschreven, ik zie het zo voor me.
    Jullie verhalen nodigen ons uit om toch zelf maar eens te gaan kijken. Misschien volgend jaar, wie weet.
    Morgen snorkelen?
    geniet er van.

XX papa en mama

• 15 Augustus 2013 - 16:53

Oma Vonk:

hallo Meike en Sander geweldig wat voor mooie gebouwen natuur en van alles wat jullie te zien krijgen jullie zullen vast mooie fotoos aan ons kunnen laten zien geniet er noch van heel veel lieve groetjes en kusjes van Oma

• 15 Augustus 2013 - 22:12

Opa En Oma:

wat genieten jullie en Sander kende je nog dat in Turkey de vrouwen en kinderen aangekleed in het water in de zee gingen dat wij dat ook zo raar vonden.
    heel veel groetjes van opa en oma en xxxxxx.

• 16 Augustus 2013 - 13:50

Tess En Pixel:

het blijft leuk jullie verhalen te lezen, en we zijn oh zo benieuwd naar de foto's!
    geniet nog want (helaas) gaat de tweede helft altijd sneller...
    tot hoorns

xxx