Lombok - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Meike en Sander Vonk - WaarBenJij.nu Lombok - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Meike en Sander Vonk - WaarBenJij.nu

Lombok

Blijf op de hoogte en volg Meike en Sander

22 Augustus 2013 | Indonesië, Sanur

20-08
Na een vroeg ontbijt stonden we om 8 uur klaar om opgehaald te worden door onze gids, wat me nog steeds verbaast hier is dat iedereen altijd stipt op tijd is hier! We gaan vandaag Lombok verkennen en we zouden als eerst stoppen bij een traditioneel dorpje, onze gids had ook gevraagd of we wat snoepjes mee wouden nemen voor de kinderen daar. Zelf hadden we al ballonnen mee dus genoeg om uit te delen.
Nadat we een aantal keren zijn gestopt om foto’s te maken van het prachtige uitzicht wat je hier overal hebt kwamen we bij het dorpje aan, waar we meteen door iedereen werden aangekeken die er aan het werk was. Mooi om te zien dat zie hier nog amper elektriciteit hebben, geen stromend water en maar één tv. Ze verbouwen nog hun eigen vee en groenten. De gids legde ook uit dat als de mensen hier gaan trouwen de man nog een bruidsschat moeten betallen wat erg veel geld kost. In de kleine dorpjes hier hebben ze daar iets op gevonden, gewoon je neef of nicht trouwen want dan hoef je deze bruidsschat niet te betallen. Nadat we een hoop snoep en ballonnen hadden uitgedeeld, ook aan de oudere mensen die dit ook geweldig vonden zijn we verder gereden richting de Sendanggile waterval.
Onderweg zijn we nog vele malen gestopt om foto’s te maken van het prachtige panorama wat het eiland geeft! Eenmaal aangekomen zijn we via de niet toeristische route naar de waterval gelopen, echt prachtig! Onderweg konden we genieten van aapjes die we tegen kwamen, lokale mensen die kokosnoten aan het plukken waren en natuurlijk het prachtige uitzicht vanaf een steile rand over alle akkers en rijstvelden. Bij de waterval aangekomen zagen we pas hoe hoog hij was! Onze gids had ons aanbevolen om zwemkleding en een handdoek mee te nemen dus nadat we snel omgekleed waren konden we een heerlijke douche nemen onder de waterval. Echt heerlijk koel water wat soms net iets te hard op je rug neer komt maar zeker leuk om mee gemaakt te hebben! Na de zeer vermoeiende weg terug, vooral voor onze gids. Zoals ik al zei lijkt hij erg op Paul de Leeuw, zo ook met zijn conditie en gezweet. Nadat we een beetje bij waren gekomen gingen we verder naar onze lunch locatie.
Onze gids had voor de lunch gezorgd, een heerlijke sandwich, vers fruit en een stuk cake, die we konden opeten langs de weg op de grond met een prachtig uitzicht zoals je hier alleen maar hebt over de akkers en bergen. Het duurde ook niet lang voordat de kinderen die in het veld aan het werk waren ons zagen en ons kwamen begroeten. Na wat ballonnen uit te hebben gedeeld en wat foto’s te hebben gemaakt zijn we verder gereden naar het oosten van Lombok, de bushbush in zoals de gids het noemde.
Hier had de gids ook wel gelijk in, kleine smalle weggetjes steil omhoog door de bergen heen. Onderweg werden we achtervolgt door de aapjes en hebben we zelfs de zeldzame ‘zwarte aap’ mogen zien die erg schuw zijn! Hier zijn ook erg veel aardbeiplantages, dus na het proeven van de aardbeien zijn we verder gereden richting het westen, de ‘drukte’ in zoals de gids het noemde. Wat voor ons totaal niet druk was maar zeker drukker dan het noorden en oosten van Lombok.
Vanaf hier zijn we snel doorgereden naar het hotel aangezien het al 4 uur was en al heel de dag onderweg waren! Onze gids had onderweg een restaurant gebeld in de buurt van ons hotel om een plaatsje te reserveren, het mooie hiervan was dat er ook iemand ons op komt halen en wegbrengt van het hotel. Dus klokslag half 8 stond er iemand voor het hotel om ons op te halen. Na heerlijk te hebben gegeten, zoals je dat overal doet hier in Indonesië zijn we maar op tijd gaan slapen na deze vermoeiende maar zeker prachtige dag! Erg jammer dat we maar 3 dagen op Lombok zitten want hier hadden we wel langer willen blijven! Wat een prachtig, rustig en heel vriendelijk eiland. Zeker een aanrader om langer te verblijven.
Morgenvroeg de koffers voor de één na laatste keer inpakken om weer naar Bali te gaan. De laatste 5 nachten daar staan alweer voor de deur, wat gaat het snel zeg!
Voor nu nog een hele fijne dag en we spreken jullie weer in Bali.

Kusjes Meike en Sander

• 22 Augustus 2013 - 19:32

Opa En Oma Kerstens.:

wij hopen dat het voor jullie nog enkele prachtige dagen krijgen hier wordt het morgen 27 gr.

ook wij hebben een mooie dagen dus als jullie thuis komen hoop ik dat het ook zo mooi weer is.

we zullen zeggen tot schrijfs.

xxxx opa en oma

• 22 Augustus 2013 - 20:53

Monique:

Super allemaal... Nog paar dagen genieten x x x

• 23 Augustus 2013 - 09:42

Tess En Pixel:

Nog even genieten!! nu lekke reen beetje uitrusten! wij kunnen niet wachten totdat we jullie dinsdag op kunnen halen hoor! Al willen jullie misschien nog wel dagen vertoeven daar..

lieverds geniet nog even en tot dinsdag!!

dikke knuffels, een high five, box, ellie en billy van die kleine prinses
    die trouwens bij elk vliegtuig een paar minuten blijft zwaaien omdat tante meike en ghander daarin zitten ;)

xxx

• 23 Augustus 2013 - 20:07

Oma Vonk :

Hallo Meike en Sander .Laatste berichtje want over een paar dagen zijn jullie weer thuis .Wat hebben jullie mooie weken gehad en veel indrukken opgedaan vooral de prachtige natuur waar van je hebt mogen genieten . Ik wens jullie nog fijne dagen en tot volgende week lieve groetjes van oma vonk.