Wonosobo naar Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Meike en Sander Vonk - WaarBenJij.nu Wonosobo naar Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Meike en Sander Vonk - WaarBenJij.nu

Wonosobo naar Yogyakarta

Blijf op de hoogte en volg Meike en Sander

03 Augustus 2013 | Indonesië, Jogjakarta

03-08-2013
Ook aan de 5de dag op Java is voor ons al weer zo goed als afgelopen. Het was wederom weer een mooie dag met veel belevenissen en mooie foto’s.
Nadat wij gisteren lekker gegeten hebben bij een lokaal tentje, en maar liefst 3.30 euro af moesten rekenen, zijn we op tijd naar bed gegaan omdat de wekker al weer om 6.00 uur ging.

Zo begon dus weer de dag van vandaag. In de ochtend zijn we via een hele mooie route vol met allerlei plantages zoals; rijst, tabak, aardappelen, kool, sla en nog veel meer naar Dieng Plateau gereden. Het Dieng plateau is een gebied met twee hele bijzondere plekken: het kratermeer en een zwavelbron. Het kratermeer ziet er erg bijzonder uit, het heeft een groenige kleur en het ruikt sterk naar zwavel. In het meer zie je dan ook bellen die ontstaan de zwavelgassen. Het was erg bijzonder om te zien dat dit kan bestaan.

Bij de zwavelbron kwam de geur je al snel tegemoet, man wat een stank. Sander kon het aardig handelen maar Meike niet helemaal. Het was erg mooi om te zien dat er her en der hele kleine bronnetjes waren waar de kokende damp uit kwam. Ook bij de grote bron zelf zag je het regenwater met zwavel echt letterlijk koken het was een prachtig uitzicht alleen die geur werkelijk waar echt niet te harden!

Na het bezichtigen van deze plekken zijn we nog doorgereden naar de acht overgebleven tempels van Candi Arjuna. Deze tempels lagen midden tussen de akkers waar de bevolking aan het werken was. Waar je ook kijkt iedereen van de lokale bevolking is aan het werk, ze zijn op het land bezig, maken de stoep schoon, doen boodschappen, passen op de kinderen of staan bij hun winkelkraampje.

Na de hoogte punten van het Dieng Plateau zijn we doorgereden naar de Borobudur. Dit was een autorit van 2,5 uur, wederom een erg mooie omgeving maar zo’n rit geeft toch ook even de gelegenheid om even een power nap te nemen voor de volgende activiteit.
Na de lunch zijn we aangekomen bij de Borobudur, hier zijn we aangekleed met een sarong, erg sexy een rokje bij Sander. We hebben een lokale gids meegekregen die heel veel wist te vertellen over de reliëf en het verhaal van Boeddha. Dit is echt een hele mooie en indrukwekkende tempel zo bijzonder hoe het ontstaan is en gerestaureerd hebben.
Sander heeft alles van achter de lens bekeken, de gids vroeg zelfs of hij een professionele fotograaf was of het voor de hobby deed. Maar hierdoor hebben we wel hele mooie foto’s om straks allemaal aan jullie te laten zien.
De zon was aardig doorgebroken en het was enorm warm op de tempel, hierdoor zijn de eerste verkleuringen zichtbaar worden we toch nog een beetje bruin met dit drukke schema.

Na het afronden van de Borobudur tempel zijn we richting het hotel gereden in Yogyakarta. Wat is dit een leuke, mooie en gezellige stad. Veel mensen maar wel een stuk rustiger en dus ook aangenamer dan Bandung en Jakarta. We hebben hier een mooie hotelkamer met een soort balkon, werkelijk heerlijk, we kunnen lekker buiten zitten met een biertje kijkend naar de tuin van het hotel en de straat.
Na dat we weer wat contacten gehad hebben in Nederland zijn we een tentje gaan zoeken om te eten, ook dit keer weer heerlijk gegeten.

Morgen hebben we ook weer een druk programma voor de boeg, zo hebben we een stadstoer door Yogyakarta, bezoek aan de batik fabriek en een zilverdorp en tot slot een bezoek aan de beroemde Prambanan. Het beloofd weer een hele mooie dag te worden, ook dit keer hebben we er enorm veel zin in. We zullen jullie op de hoogte houden!

Voor ons alvast slaap lekker,

Liefs x Sander en Meike

Lokale tijd: 22.58 uur

• 03 Augustus 2013 - 18:04

Petra:

Hi lieverds,
    Jeetje wat ben ik benieuwd naar al die foto's...zal geen eind aankomen ben ik bang.
    Kei leuk jullie ff gesproken te hebben, lang leven de digitale snelweg.
    Op weer naar het volgende ...
    dikke kussssssssssss

• 03 Augustus 2013 - 18:49

Caroline:

Ik vond de borobudur ook ontzettend indrukwekkend! Ben super benieuwd naar de foto's!!! En de prambanan is ook geweldig. Hindoeïstisch. Wij mochten er 5 jaar geleden niet in omdat er een aardbeving was geweest. Hopelijk hebben jullie meer geluk. En in het zilverwinkeltje heb ik een hele mooie ketting gekocht. Leuk om te hebben.....hint Meike!!!! :) Veel plezier morgen!!!! Xxx

• 03 Augustus 2013 - 21:42

Helmine:

Sluit me aan bij caroline. 5jr geleden ook geweest. Prachtig allemaal. Xxx

• 03 Augustus 2013 - 23:26

Lisette:

I

• 03 Augustus 2013 - 23:31

Lisette:

Hallo luitjes inmiddels de verslagen gelezen wat zien jullie een hoop en vervoer gaat ook op
    Allerlei manieren. En de innerlijke mens wordt ook goed voorzien
    Ik blijf jullie volgen al weer bijna een week weg wat gaat het snel
    Heel veel groetjes van ons 3 tjes

• 04 Augustus 2013 - 03:25

Leo:

Erg leuk hoe je jullie avonturen met iedereen deelt! Heel veel plezier verder!

Groetjes, Leo

• 04 Augustus 2013 - 12:26

Oma En Opa Kerstens:

Het is geweldig wat jullie allemaal zien en meemaken
    Groetjes en nog veel plezier en verder nog veel ervaring met jullie vakantie.

• 04 Augustus 2013 - 18:26

Oma Vonk:

Leuk verslag lk vond het een heel leuk verslag. Fijn dat lk jullie gesproken heb het allerbeste en geniet alle dagen
    Heel veel liefs van Oma Vonk